رئیس سازمان بهزیستی خبر داد؛

اجرای طرح آموزش خانه به خانه پیشگیری و مقابله با اعتیاد

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان بهزیستی از اجرای طرح پیشگیری و آموزش مقابله با اعتیاد با عنوان طرح «خانه به خانه» در این سازمان خبر داد و گفت: در این طرح به دنبال آن هستیم تا با دادن اطلاعات به مردم در این حوزه، آنها را وارد این مبارزه کنیم.

کد مطلب: ۳۱۴۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، همایون هاشمی در نشست مشورتی و آموزشی منطقه‌ای مدیریت مصرف مواد شبه آمفتامینی گفت: بهزیستی به عنوان تخصصی‌ترین سازمان در زمینه مداخله، پیشگیری و کاهش آسیب اعتیاد، خدمات شایانی را ارائه داده و بدون مبالغه، از بزرگترین شبکه اجتماعی کشور برخوردار است.


وی افزود: اکنون 3500 سازمان مردم‌نهاد زیرمجموعه بهزیستی به مردم خدمات ارائه می دهد که از این تعداد 1360 واحد مربوط به اعتیاد است.


رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات اعتیاد به سه محور پیشگیری، درمان و کارهش آسیب و افزایش توانمندی توجه داریم، تأکید کرد: بیش از 90 درصد از خدمات در حوزه اعتیاد در بهزیستی رقم می خورد. سال گذشته کارزار رسانه‌ای شیشه را اجرا کردیم و امسال نیز در 8 استان این موضوع در حال پیگیری است، همچنین طرح آگاه‌سازی خانه به خانه را اجرا خواهیم کرد چرا که معتقدیم اعتیاد زودتر از مسئولان به خانه مردم می‌رود.


هاشمی گفت: اعتقاد داریم، اعتیاد زودتر از مسئولان، سراغ خانواده ها می رود لذا قصد داریم به کمک مددکاران داوطلب تک‌تک خانه‌ها را در زمینه اعتیاد گند ‌زدایی کنیم. در همه کشورها پیشگیری از اعتیاد مغفول مانده و امروز والدین آگاهی لازم را در این حوزه ندارند. والدین بهترین مددکاران اجتماعی هستند زیرا انگیزه صیانت از فرزندان دارند و باید به این انگیزه، علم را نیز بیافزاییم.
وی یادآور شد: مردم باید وارد این عرصه شوند اگر به آنها اطلاعات درست بدهیم و آن ها را همراه خود کنیم قطعا جلوی این سیل را خواهیم گرفت.


رئیس سازمان بهزیستی، گفت: ما اعتقاد داریم برای مبارزه با اعتیاد باید جریان سازی اجتماعی کنیم و به عنوان یک واقعه اجتماعی به آن نگاه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار