توسط پژوهشگران جهاد دانشگاهی واحد استان البرز؛

ضرورت اجرای طرح پیمایش ملی خانواده در ایران بررسی شد

خبرگزاری پانا: ضرورت اجرای طرح پیمایش ملی خانواده در ایران توسط گروه آسیب شناسی اجتماعی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز مورد بررسی قرار گرفت.

کد مطلب: ۳۱۳۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد

، مهشید منزوی، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز درگفتگوبا خبرنگار پانا،بااعلام این خبرگفت: گروه آسیب شناسی اجتماعی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز درصدد اجرای طرحی با عنوان پیمایش ملی خانواده است كه یكی از مهم‌ترین اهداف این پژوهش رصد كردن وضعیت خانواده و تغییرات آن در طول بازه‌های زمانی مشخص است.
وی افزود: با توجه به كاهش میزان ازدواج، كاهش تمایل به فرزندآوری، ظهور اشكال جدید ازدواج، بالارفتن نرخ طلاق و غیره در خانواده قطعا تولید داده‌های معتبر و علمی در این حوزه می‌تواند نقش مهمی در پیش‌بینی تغییرات و كنترل آنها داشته باشد.
منزوی اظهار كرد: نشست‌های داخلی با حضور اعضای گروه آسیب‌شناسی جهاد دانشگاهی البرز و شورای علمی این گروه و باهدف بررسی ضرورت، چگونگی و الزامات اجرای این طرح برگزار شده و نظام‌نامه اولیه آن نیز تدوین شده‌است.
وی یادآور شد: در این راستا نشست تخصصی با حضور اساتید و صاحب‌نظران این حوزه از جمله؛ دكتر سیدضیاء هاشمی معاون محترم فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دكتر سوسن باستانی معاون محترم راهبردی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، آقای معینی معاون محترم پژوهشی شورای فرهنگ عمومی و آقای دكتر گودرزی مدیر علمی طرح ارزش ها و نگرش های ایرانیان برگزار شده است.
منزوی گفت: در این جلسه نمایندگانی از شورای فرهنگی - اجتماعی زنان، دفتر پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، معاونت مطالعات قوه قضائیه، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، شورای فرهنگ عمومی حضور داشتند و به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند، هم‌چنین دكتر ایرج فیضی، مدیرگروه علوم انسانی جهاد دانشگاهی و جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مسئولین و نمایندگان سازمان‌های مرتبط با موضوع پیمایش ضمن حضور در این نشست ، با توجه به تجربیات علمی، تخصصی و اجرایی خود نكاتی را بیان نمودند.
وی افزود: در این جلسه ضمن معرفی گروه آسیب شناسی و محورهای مطالعاتی و اهداف اجرای پیمایش، نكاتی درباره مدیریت طرح پیمایش ملی ارزشها و نگرش‌های ایرانیان، توجه به ضروریات و الزامات اجرای این پیمایش مطرح شد و در پایان تمامی اعضای جلسه بر ضرورت اجرای این پیمایش اتفاق نظر داشتند.
منزوی اظهارداشت: اعضای شورای علمی طرح و هم‌چنین شورای سیاست گذاری در این جلسه انتخاب شده اند و تصمیم نهایی برای تكمیل این شورا در جلسات آتی اتخاذ خواهد شد.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در پایان گفت: امید است با همكاری و مساعدت اساتید محترم و حمایت‌های سیاست‌گذاران در این مسیر، بتوانیم پژوهشی دقیق، علمی و ثمربخش ارائه دهیم و قطعا با حضور افراد برجسته در این حوزه قادر خواهیم بود كه نتایج این پیمایش را كاربردی نموده و با رویكرد حل مسئله به شناسایی دقیق تحولات خانواده در ایران بپردازیم و این هدف اگر در یك پیمایش ملی محقق نشود، در تحلیل‌های ثانویه‌ی یافته‌های پیمایش (درصورت دقت در جمع آوری داده‌ها) محقق خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار