معرفی اداره های برتر در اجرای برنامه های هفته سوادآموزی فارس

خبرگزاری پانا: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از معرفی اداره های برتر در اجرای برنامه های هفته سوادآموزی در فارس خبر داد.

کد مطلب: ۳۱۲۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا: عیسی ملک پور بیان داشت:بر اساس شاخصهای یکسان برای تمامی ادارات آموزش و پرورش استان در اجرای برنامه های هفته سوادآموزی که در دیماه 93 به طور همزمان در سراسر استان برگزار گردید،ادارات آباده،استهبان ، پاسارگاد،خرم بید و زرقان،رتبه های برتر را در این ارزیابی به خود اختصاص دادند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس مهمترین برنامه های هفته سوادآموزی در فارس را ، برگزاری همایشی به منظور نکوداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی با حضور معاون آموزش سازمان سوادآموزی کشور،مدیران و پیش کسوتان سابق نهضت سوادآموزی،چهره های موفق سوادآموزی،روسای ادارات آموزش و پرورش،شورای معاونان و برنامه ریزی اداره کل،شورای پشتیبانی سوادآموزی،مسؤولان سوادآموزی ادارات و دیگر مسؤولان استانی در سالن سعدی باشگاه فرهنگیان عنوان کرد.
وی گفت:در این روز از فعالان عرصه سوادآموزی و مدیران سابق نهضت سوادآموزی قدردانی گردید و با استفاده از تجربیات آنها در ادامه مسیر،امید آن را داریم که بتوانیم در تمامی فعالیتهای سوادآموزی رتبه اول کشور را به خود اختصاص بدهیم.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس حضور باشکوه مسؤولان سوادآموزی در نماز دشمن شکن جمعه ،شرکت در برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی صدای معلم و بی تعارف با مسؤولان،تجدید میثاق با شهدای گران قدر نهضت سوادآموزی در دارالرحمه شیراز و سایر گلزار شهدای شهرستانها و مناطق؛ ،همایش پیاده روی و اردوهای یک روزه ،برگزاری مسابقه کتابخوانی و خاطره نویسی بین سوادآموزان و دانش آموزان،شرکت در برنامه ها و مراسم هفته سوادآموزی ادارات و ... را از دیگر برنامه های معاونت سوادآموزی در هفته سوادآموزی بر شمرد.
وی از اجرای 63 برنامه توسط معاونت سوادآموزی و مسؤولان سوادآموزی شهرستانها و مناطق فارس خبر داد و افزود :بسیاری از این برنامه ها برای اولین بار در سوادآموزی اجرا گردید.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس ،از تشویق مسؤولان موفق در اجرای برنامه های مختلف سوادآموزی در اسفند ماه خبر داد و بیان داشت:طی هماهنگی به عمل آمده با اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش فارس ،مسؤولان سوادآموزی اداراتی که بیشترین امتیاز را در شاخصهای ارزیابی به خود اختصاص داده اند، مورد قدردانی مسؤولان در این اداره کل قرار خواهند گرفت تا ضمن ایجاد انگیزه مضاعف در مسؤولان ،در ادامه فعالیتها نیز این معاونت را در تحقق اهداف سوادآموزی یاری نمایند.
کارشناس ترویج سوادآموزی فارس نیز گفت:شاخصهای ارزیابی از فعالیتها در هفته سوادآموزی،طی بخشنامه ای به همراه توصیه های دیگر در آذرماه به ادارات آموزش و پرورش ارسال گردیده است.
عزیز زارع در خاتمه با توجه به رتبه بندی ادارات در اجرای برنامه های هفته سوادآموزی افزود:با توجه به گزارشهای دریافتی از ادارات در هفته سوادآموزی،این اداره کل گزارش مفصلی به همراه مستندات و چکیده ای از فعالیتهای منتخب دیگر ادارات را به سازمان سوادآموزی کشور ارسال نموده است .
خاطر نشان می گردد کمیته اجرایی گرامی داشت هفته سوادآموزی در اداره کل،این ارزیابی را برابر مستندات ارسال شده در وقت مقرر از ادارات انجام نمود و ادارات اقلید،داراب،لارستان،مرودشت،مشهدمرغاب،بوانات،رستم ،جهرم،فیروزآباد و نی ریز در رتبه بعدی قرار گرفتند.
گفتنی است از جمله معیارهای مشخص در این برنامه ها ،ارسال نامه از طریق اتوماسیون در وقت مقرر ،گزارش مکتوب و مصور،سی دی،فعالیتهای فوق برنامه،درج اخبار در نشریات و روزنامه ها ، برگزاری مراسم قدردانی از فعالان عرصه سوادآموزی در ادارات و ..... می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار