آغاز انتقال آب تصفیه خانه فاضلاب همدان به نیروگاه برق شهید مفتح

خبرگزاری پانا: عملیات انتقال آب از تصفیه خانه فاضلاب همدان به نیروگاه برق شهید مفتح باحضور آقای چیت چیان ، وزیر نیرو امروز آغاز شد.

کد مطلب: ۳۱۰۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان در مراسم آغاز عملیات این طرح گفت: برای اجرای خط پساب انتقال فاضلاب به نیروگاه برق شهید مفتح ، باید 43 کیلومتر لوله گذاری شود.

عزالدین اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را 460 میلیارد ریال دانست و افزود : این تصفیه خانه امسال15 میلیون مترمکعب آب مورد نیاز نیروگاه را تامین می کند.

وی مدت زمان پیش بینی شده برای پایان این طرح را بیش از یک سال عنوان کرد و افزود : درصورت تامین منابع مالی ، این طرح زودتر از مدت زمان پیش بینی شده عملی خواهد شد.

در این مراسم نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: این خط انتقال، آب مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد را هم تامین می کند.

خجسته افزود: برای اجرای این طرح نیازمند خرید اراضی محدود لوله گذاری از بخش خصوصی هستیم وامیدواریم دولت و وزارت نیرو در اجرای این طرح ما را یاری کنند.

اضافه می شود نیروگاه حرارتی هزار مگاواتی شهید مفتح در کیلومتر 45 جاده همدان - تهران در زمینی به وسعت 270 هکتار بنا شده و از نوع بخاری با برج خنک کننده تر و سوخت گاز طبیعی و مازوت طراحی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار