الهام نوعی در گفت و گو با پانا مطرح کرد:

اجرای قطعاتی از استاد ابوالحسن صبا و محجوبی توسط هنرستان موسیقی دختران

خبرگزاری پانا: الهام نوعی نوازنده تار گروه هنرستان موسیقی دختران گفت: ما در دستگاه های آواز دشتی و نوا قطعات «کاروان» اثر استاد ابوالحسن صبا و پیش درآمد دشتی اثر استاد محجوبی و چهار مضراب نوا اثر رهبر ارکسترمان آقای فیاض را اجرا خواهیم کرد.

کد مطلب: ۳۰۹۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد

الهام نوعی دانش آموز نوازنده تار و عضو گروه هنرستان موسیقی دختران، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا، گفت: علاقه من و گروه به حضور در جشنواره زیاد بود و از ابتدایی که گروه به رهبری آقای محمدرضا فیاض رهبر ارکسترمان شکل گرفت اجراهای مختلفی داشتیم و با اصرار خودمان و ایشان تلاش شد که بتوانیم در جشنواره امسال حضور پیدا کنیم.

وی افزود: از 9 سالگی موسیقی را با ساز پیانو شروع کردم ولی به از سال 88 که به هنرستان موسیقی رفتم و به طور آکادمیک موسیقی را فراگرفتم با ساز تار به طور جدی فعالیتم را در موسیقی ادامه دادم.

این نوازنده تصریح کرد: حدود یک سال است آواز سنتی کار می کنم و تا به الان علاوه بر کاری که در هنرستان داشتم با گروه سما نیز یک سال است همکاری می کنم. امسال هنرستان تصمیم گرفت در جشنواره موسیقی فجر شرکت داشته باشد از اینرو در بین گروه هایی که وجود داشت موفق به ورود به جشنواره موسیقی فجر امسال شدیم.

وی درباره قطعاتی که در جشنواره به اجرا خواهند گذاشت، بیان کرد: ما در دستگاه های آواز دشتی و نوا قطعات «کاروان» اثر استاد ابوالحسن صبا و پیش درآمد دشتی اثر استاد محجوبی و چهار مضراب نوا اثر رهبر ارکسترمان آقای فیاض را اجرا خواهیم کرد. بین این قطعات هم چند تک نوازی خواهیم داشت.

این هنرمند دانش آموز در پایان خاطر نشان کرد: اجرای ما سه شنبه 28 بهمن ماه در سالن برج آزادی ساعت 18:15 خواهد بود.

گفتنی است؛ «هنرستان موسیقی دختران» در بخش گروه‌نوازی موسیقی ایرانی امسال در بخش رقابتی حضور یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار