مدیر آموزش و پرورش ناحیه ی ۱ اردبیل:

17.5 درصد دانش‌آموزان اردبیل در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

خبرگزاری پانا:مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل گفت: 17.5 درصد دانش‌آموزان شهرستان اردبیل در ناحیه یک در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

کد مطلب: ۳۰۷۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ، علی ورودی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: ما در 31 سال اخیر حمایت‌های فرماندار اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس خیرین مدرسه‌ساز را در روند توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش شاهد هستیم، به طوری که سعی و تلاش بر این است تا با توجه به محوریت آموزش و پرورش در تامین منابع انسانی شاخص و تاثیرگذار بتوان در این مسیر حرکت‌های واقعی را انجام داد .

وی ایجاد امنیت پایدار را در سایه تعلیم و تربیت و نگاه منطبق بر نیازهای واقعی به عنوان محور حقیقی در توسعه و پیشرفت یادآور شد و افزود: هر زمان به نظام تعلیم و تربیت توجه و بها داده شده، موفقیت‌ها نصیب این مرز و بوم شده است و اگر امروز نیز می‌خواهیم در مسیر حرکت و توسعه جامعه موفق شویم، باید به آموزش و پرورش به صورت ویژه بها دهیم .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل با بیان اینکه جامعه فرهنگیان و نظام تعلیم و تربیت با تقدیم 36 هزار شهید دانش‌آ‌موز و 5 هزار شهید معلم توانسته اوج دلدادگی خود را به نظام اسلامی نشان دهد، تصریح کرد: امروز باید به دور از هرگونه شعار و تمجید و تعریف خشک و خالی از معلم در سایه حمایت‌های دولت تدبیر و امید که امید تازه‌ای در دل فرهنگیان روییده است، در حل مشکلات معیشتی معلمان و بالا بردن جایگاه معلم تلاش و جدیت شود .

ورودی رفع این تنگناها را با پایبندی به اصول و قواعد ارزشی، دینی و اعتقادی یادآور شد و گفت: آموزش و پرورش امروز نیازمند حمایت همه‌جانبه و دلسوزی واقعی مجموعه‌های دولتی و غیردولتی است .

وی با بیان اینکه 27 درصد دانش‌آموزان استان حدود 57 هزار و 188 نفر دانش‌آموز در ناحیه یک آموزش و پرورش و بیش از 346 مدرسه و 2 هزار و 324 کلاس درس تحصیل می‌کنند، بیان کرد: 3 هزار و 548 معلم در این عرصه فعالیت دارند .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل ادامه داد: 17.5 درصد دانش‌آموزان ناحیه اردبیل در مدارس غیردولتی و 8 درصد در مدارس هیئت امنایی تحصیل می‌کنند، به طوری که 27 هزار و 996 دانش‌آموز دختر و مابقی نیز پسر هستند .

ورودی با بیان اینکه باید در استان ستاد کنکور راه‌اندازی شود تا امکان ارتقای وضعیت استان را در آزمون‌های سراسری و کسب موفقیت‌های بیشتر را شاهد باشیم، گفت: برای اولین بار هفت نفر از دانش‌آموزان ناحیه یک آموزش و پرورش اردبیل با کسب معدل 20 در پایه سوم به جمع باشگاه معدل بیست‌ها در کشور اضافه شدند .

وی در پایان عنوان کرد: در کنکور سال 92 تنها هفت دانش‌آموز ما رتبه زیر 1000 کسب کرده بودند که در کنکور امسال این تعداد به 21 نفر افزایش یافت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار