مسئول روابط عمومی گروه موسیقی رستاک گفت:

«رستاک» خود را با مخاطبانش در لذت شنیدن موسیقی سهیم می داند

خبرگزاری پانا: مسئول روابط عمومی گروه موسیقی رستاک، گفت: «رستاک» خود را با مخاطبانش، در لذّتی که از شنیدن یک قطعه می برند، سهیم می داند.

کد مطلب: ۳۰۷۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، سپهر سعادتی، پیرامون جایگاه ویژۀ گروه موسیقی رستاک ،در نزد مخاطبان، و توجّه شایان مردم موسیقی دوست ایران، به محصولات عرضه شده توسّط رستاک ،خاطر نشان کرد: واضح است که گروه رستاک ،تنها گروهی نیست که به این موضوع، یعنی اجرای موسیقی قومی، پرداخته است و این امر، در حالی است که چه در قالب گروه های بزرگ و چه در قالب گروه های کوچک، گروه های دیگری نیز در ایران بوده و هستند که بسیار در این زمینه فعّال هستند و پرداختن به موسیقی قومی، میان گروه های موسیقی ایرانی، بسیار اتّفاق افتاده است.

وی،در همین راستا، با ابراز خرسندی و اطمینان خاطر از این که این گروه موسیقی، در میان مردم ایران، طرفداران و همراهان بسیاری دارد، اضافه کرد: این نکته را به یقین می دانیم و این امر خودش جای خوشحالی و خرسندی است؛ امّا در درجۀ اوّل، مثل هر اجرای دیگری که «رستاک»دارد، چه اجرای عمومی و چه کار تهیّۀ آلبوم، اوّلین موضوع حاکم بر گروه، حسّی است که خودمان داریم و در واقع اوّلین مخاطب «رستاک» خود «رستاک» است.

این نوازندۀ گروه پر طرفدار و محبوب موسیقی قومی ایران، ضمن اشاره ای گذرا بر نحوۀ انتخاب یک اثر، به منظور آماده سازی در جهت ارائۀ به مخاطب در رستاک ،یادآور شد: فکر می کنیم، که زمانی که یک قطعه، یک ملودی و یک کار را می شنویم، به این فکر می کنیم که این قطعه چقدر زیبا و جذّاب است و چقدر قابل کار کردن است، و برای همین، اوّلین کسی که از آثار موسیقیایی در «رستاک»لذّت می برد و فکر می کند که خودش باید روی این قطعه کاری را انجام بدهد، خود «رستاک»است.

سعادتی ادامه داد: در همین روند، این قطعه انتخاب می شود و در نهایت شکل مطلوبی از نظر «رستاک»پیدا می کند و به این مرحله می رسد که «رستاک»تصمیم می گیرد که چه بهتر است که به مخاطب عرضه شود.

مسئول روابط عمومی رستاک ،خاطر نشان کرد: چون کار «رستاک»این است که یک موسیقی را انتخاب کند، دستی در آن ببرد، تغییراتی را در آن اعمال بکند و در نهایت خودش از شنیدن آن قطعه لذّت می برد.

وی افزود: بعد از تمام این اتّفاقات می توان گفت که «رستاک» به این می اندیشد که حالا که «رستاک» از شنیدن این نوع موسیقی لذّت برده است، در این لذّت با مخاطبین خود سهیم شود که این مخاطبین در درجۀ اوّل ایرانی اند و استقبال خوب از آثار رستاک ،این گروه را به این فکر می اندازد که حالا، چه بهتر که این موسیقی را از مرزهای ایران فراتر ببریم و به گوش دیگر مخاطبین مردم جهان نیز برسانیم و تمام اتّفاقات در «رستاک» همین است.

نوازندۀ کنترباس «رستاک»گفت: من فکر می کنم این یکی از اهداف مهم هر کسی است که در وادی موسیقی فعّالیّت می کند، چه گروه، چه نوازنده و چه موسیقیدان؛ این که بتواند محصول خود را عرضه کند؛ حالا هر چقدر این محصول بتواند مخاطبین بیشتر، فراتر و دورتری پیدا کند به همان میزان باعث خوشحالی بیشتری است.

سپهر سعادتی با اشاره به این که به دلیل فشردگی برنامه های جشنواره در کشور شیلی، فرصت دیدار و گفتگو با موزیسین های شیلی فراهم نشد گفت: این فشردگی برنامه، به شکلی بود که در اجرای اوّل باید بلافاصله بعد از اجرا، سالن را تحویل می دادیم و به سرعت تخلیه می کردیم، و متأسّفانه مثل ایران فرصت گفتگو با تماشاچیان و حاضران در سالن برای «رستاک» چندان فراهم نشد.

وی با اشاره به این که مخاطب عام و خاصّ مردم در شیلی، رستاک را در اجراها همراهی می کردند، افزود: وجود کسی که تا به حال به ایران نیامده بود، امّا به خوبی با تار آشنا شده بود و تار می زد، و وجود فرد دیگری که نوازدگی سه تار را آموخته بودند و یا وجود یک گروه شیلیایی که موسیقی شرقی را دنبال می کردند و خود برخی سازهای شرقی می نواختند، برای ««رستاک»» جالب و در خور توجّه ویژه بود و این افراد با ما صحبت کردند و نشان دادند که به موسیقی ما علاقه مند هستند.

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار