درهفته گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش ؛

پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجانشرقی برگزار شد

خبرگزاری پانا: پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی در سالجاری تشکیل جلسه داد.

کد مطلب: ۳۰۵۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سالجاری به ریاست سعید شبستری معاون سیاسی و امنیتی استانداری و با حضور مدیرکل اموراجتماعی استانداری ، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیزمدارس استان ، معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان و اعضای شورا در محل سالن اجلاس تالار معلم برگزار گردید.

این جلسه که با دستور طرح و بررسی مسائل مربوط به توسعه و تجهیز نمازخانه ها و کتابخانه های مدارس استان (ماده 6 قانون شوراهای آموزش و پرورش ) و بررسی چگونگی اجرای المپیاد ورزشی درون مدرسه ایی در سطح مدارس سراسر استان برگزار گردید در ابتدای جلسه بعد از سخنان مدیرکل آموزش و پروش استان در خصوص گزارشی از روند برگزاری شورا های آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان ، رئیس جلسه قرائت دستور جلسه نمود و طاهر علمی معاون فرهنگی و پرورشی استان گزارشی از وضعیت موجود نمازخانه های مدارس ارائه نمود.

طاهر علمی معاون پرورشی و فرهنگی استان با اشاره به اثرات معنوی برگزاری نماز جماعت در مدارس گفت :اثر معنوی نماز بر هیچ کسی پوشیده نیست و در مدارسی که دارای نمازخانه مجهز بوده و نماز جماعت بصورت مرتب و مستمر برگزار می شود اثرات تربیتی آن کاملاً مشهود است .
وی به پائین بودن سرانه وجود نمازخانه در استان نسبت به سرانه کشوری افزود : بایستی نهضتی برای احیا و ساختن نمازخانه های مجزا و مستقل و مجهز در استان شروع شود.
در ادامه جلسه صادقی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل گزارشی از برگزاری المپیاد های درون مدرسه در استان ارائه نمود و از برگزار موفق این المپیاد در مرحله اول خبر داد و اظهار امیدواری کرد با افزایش بودجه سرانه ورزشی علی الخصوص در مدارس دخترانه بتوانیم خیلی از مشکلات تندرستی و سلامت دختران و فقر حرکتی ایشان را با برگزاری المپیاد های درون مدرسه ایی جبران نمائیم.
صادقی راه اندازی کاروان اهداء وسایل ورزشی امید را کاری منحصربفرد از طرف استان بیان کرد و افزود : با این کار روحیه نشاط و شادابی در اکثر مدارس استان دمیده شده که انشاءالله بتوانیم با حمایت مسئولین استانی این کار را ادامه دهیم.
در پایان جلسه بعد از بحث و بررسی مباحث مطرح شده مقرر گردید مجمع خیرین متشکل از افراد خیر و سازمانهای مردم نهاد برای ساخت و تجهیز نمازخانه های مدارس راه اندازی شود و تا همه بتوانند در این امر خیر سهیم و شریک باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار