معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در گفت و گو با پانا خبر داد:

تخصیص 450 میلیون تومان به کم بینایان/ ارائه 10 هزار سمعک به کم شنوایان

خبرگزاری پانا: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از اختصاص 450 میلیون تومان کمک مالی به کم بینایان و نابینایان و نیز ارائه 10 هزار سمعک به کم شنوایان خبر داد.

کد مطلب: ۳۰۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد

یحیی سخنگویی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، اظهار کرد: سازمان بهزیستی در تلاش است تا نیاز معلولان به عصای سفید را به صفر برسانیم و امیدواریم این امر تا پایان سال تحقق پذیرد.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به افزایش هزینه های تجهیزات معلولان، بیش از ۴۵۰ میلیون تومان به منظورحمایت های مالی از کم بینایان اختصاص داده شده است تا از شدت گرفتن بیماری آنان جلوگیری به عمل آید.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: قبول داریم که عصای سفید استاندارد در کشور موجود است اما سازمان بهزیستی سیاست حمایت از تولیدات مرغوب ایرانی را در پیش گرفته است و با توجه به نوسان بازار ارز، واردات عصای سفید برای نابینایان هزینه های بالایی را دربرمی گیرد و از این رو از تولیدات داخلی دارای سطح کیفی بالا حمایت می شود تا تجهیزات ایرانی خوب به دست معلولان با قیمت مناسب برسد.
سخنگویی خاطرنشان کرد: علاوه بر این یکی از برنامه های معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی توزیع 10 هزار سمعک در میان معلولان در سراسر کشور در استان های مختلف است تا نیاز جامعه معلولان به این کالا نیز رفع شود.
وی در خصوص چگونگی توزیع سمعک در کشور افزود: در حال رایزنی با یک شرکت تولید کننده در عراق هستیم که محصولات خود را تحت لیسانس کشور‌های پیشرفته تولید می‌کند و این تجهیزات را با قیمت ارزان تری در اختیار ما قرار می‌دهد.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی یادآور شد: تجهیزاتی که مورد نیاز معلولان بودند و از خارج از کشور وارد می شدند دچار افزایش زیاد شدند تا آن جا که در برخی از موارد شاهد افزایش بیش از سه برابری قیمت این تجهیزات شدیم.
به گزارش پانا، افزایش قیمت ارز و تورم روی همه تجهیزات پزشکی از جمله تجهیزات معلولان تاثیر منفی گذاشته است .علاوه بر این حتی در برخی از موارد تاثیر نوسان بازار ارز بر ارائه خدمات توانبخشی و سرویس دهی به معلولان نیز مشاهده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار