کارشناس گیاهان دارویی مؤسسۀ «مزرعۀ سلامت ملکه» در گفتگو با پانا:

عسل منبع بسیار خوبی از آنتی اكسیدان است

خبرگزاری پانا: کارشناس گیاهان دارویی مؤسسۀ «مزرعۀ سلامت ملکه»، در گفتگو با پانا، گفت: عسل منبع بسیار خوبی از آنتی اكسیدان است.

کد مطلب: ۳۰۲۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار استان های خبرگزاری پانا، الهه بدری، کارشناس گیاهان دارویی مؤسسۀ «مزرعۀ سلامت ملکه» در گفتگویی اختصایی با خبرنگار استان های خبرگزاری پانا، برخی از خواص درمانی عسل را برشمرد.

وی گفت: خواص ویژه این عسل این است که به راحتی هضم می شود.

بدری ادامه داد: مولكول های قند موجود در آن می توانند به راحتی به سایر قندها تبدیل شوند، به همین جهت حتی حساس ترین معده ها نیز می تواند آن را به سادگی هضم كند.

این کارشناس گیاهان دارویی خاطر نشان کرد: عسل منبع بسیار خوبی از آنتی اكسیدان است و نقش بزرگی در جلوگیری از سرطان و همچنین بیماریهای قلبی دارد.

کارشناس شرکت «مزرعۀ سلامت ملکه» افزود: سطح كالری عسل، بسیار پایین است و در مقایسه با سایر مواد قندی ۴۰% كمتر كالری دارد، هرچند انرژی آن بسیار بالاست، اما به وزن بدن شخص اضافه نمی كند.

وی با اشاره به این که این مادۀ غذایی، به سرعت در خون پخش می شود، تصریح کرد: وقتی با میزان مناسبی آب مخلوط شود و پس از ۷ دقیقه در جریان خون پخش می شود و با آزادسازی ملكول قند به عملكرد بهتر مغز كه اصلی ترین مصرف كننده قند در بدن است، كمك می كند و مانع بروز خستگی می شود.

الهه بدری گفت: عسل در سلامت و ساخت عوامل خونی مؤثر است و به علاوه باعث تمیز شدن خون می شود و جریان خون را تنظیم و آسان می كند و مانع بروز مشكلات عروقی و تصلب شرایین می شود.

وی، فساد ناپذیری را از دیگر ویژگی های بارز عسل دانسته و تصریح کرد: عسل هرگز فاسد نمی شود، جهت نگهداری احتیاج به یخچال ندارد و می توان در دمای اتاق آن را نگهداری كرد.

این کارشناس گیاهان دارویی، با اشاره به این که عسل، به خاطر میزان بالای فروكتوز 25% شیرین تر از قند است، خاطر نشان کرد: عسل، در درمان آلرژی های فصلی برای ساكنین مناطقی كه عسل از گلهای همان منطقه به دست آمده است، بسیار مفید است و تنها غذایی است كه استفاده از آن باعث نابودی چرخه طبیعت نمی شود.

گفتنی است مؤسسۀ «مزرعۀ سلامت ملکه»، متشکل از چندین کارشناس گیاهان داروئیست که خدمات درمانی با عسل را به عموم مردم ارائه می کند.

/تهیّه و تنظیم گفتگو: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار