رئیس اداره پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار خبر داد:

پایان سرشماری زمستانه حیات‌وحش

خبرگزاری پانا:رئیس اداره پارک‌های ملی خجیر و سرخه حصار از انجام سرشماری زمستانه حیات وحش مجموعه حفاظت شده جاجرود، پارک‌های ملی خجیر و سرخه حصار خبر داد و گفت: در این سرشماری 3960 راس قوچ،‌ میش، کل، بز و آهو شمارش شد.

کد مطلب: ۳۰۰۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، امامعلی یگانزاده اظهار داشت: سرشماری زمستانه حیات وحش مجموعه حفاظت شده جاجرود، پارک‌های ملی خجیر و سرخه حصار با نظارت اداره محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست استان تهران و با همراهی گروه­‌های مردم نهاد، هفته گذشته به مدت دو روز انجام شد.

وی با اشاره به اینکه این سرشماری به روش مشاهده مستقیم صورت گرفت افزود: مجموعاً 3960 رأس قوچ و میش البرز مرکزی، کل و بز و آهو در این سرشماری مشاهده گردید.

یگانزاده به بیان جزئیات این سرشماری پرداخت و اظهار داشت: از مجموعه حیوانات شمارش شده تعداد 3682 رأس قوچ و میش و 302 رأس کل و بز و آهو هستند.

گفتنی است پارک‌های ملی خجیر و سرخه حصار و منطقه حفاظت شده جاجرود پس از انتخاب شهر تهران به عنوان پایتخت کشور در زمان قاجاریه با نام‌های قرق سلطنتی یا شکارگاه سلطنتی تحت حفاظت قرار گرفتند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با تصویب شورای انقلاب اداره آن به سازمان حفاظت محیط زیست محول شد.

وسعت‌ پارک‌ ملی‌ خجیر 11570 هکتار و ارتفاع منطقه از 1200 متر تا 2138 متر است، وسعت پارک ملی سرخه حصار 9195 هکتار و ارتفاع منطقه از 1220 متر تا 2147 متر بوده و همچنین وسعت‌ منطقه حفاظت شده جاجرود 51650 هکتار و بلندترین نقطه مجموعه قله آراکوه به ارتفاع 2649 متر و پست‌ترین آن دشت سنگ تراشان به ارتفاع 1100 متر اعلام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار