موحد با اعلام حضور یزد برای اولین بار در نمایشگاه گردشگری اسپانیا خبر

استقبال کم نظیر گردشگران خارجی از تنها شهر خشتی جهان

خبرگزاری پانا: مدیر انجمن صنفی گردشگری استان یزد با اشاره به استقبال گردشگران خارجی از تنها شهر خشتی زنده دنیا گفت: یکی از نمایشگاه های گردشگری دنیا سالانه در بهمن ماه و در مادرید اسپانیا با حضور دو هزار غرفه از کشورهای جهان برگزار می شود که امسال برای اولین بار استان یزد و اداره میراث فرهنگی یزد در این نمایشگاهه غرفه دارد.

کد مطلب: ۲۹۹۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد

احمد موحد در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به فرایند جذب گردشگر در استان یزد و رشد این حوزه در سال جاری اظهار داشت: خوشبختانه استان یزد یکی از مناطق گردشگری در کشور است که از نظر جذب گردشگر خارجی و میزان علاقمندی توریست ها می توان گفت کم نظیر و حتی بی نظیر است.

مدیر انجمن صنفی گردشگری استان یزد افزود: موارد فراوانی را می توان برای اشتیاق گردشگران خارجی در بازدید از جاذبه های استان یزد عنوان کرد. به طوری که برای تمام گردشگرانی که تا دو سال گذشته به یزد می آمدند تنها یک شب اقامت را در یزد در نظر گرفته می شد که این موضوع باعث اعتراض گردشگران شد و بدون استثنا تمامی این افراد اعتراضشان را برای این فرصت اندک به آژانس های گردشگری اعلام کردند.

وی افزود: در پی این موضوع گردشگران خارجی برای پیگیری اعتراض خود با آژانس های گردشگری تماس گرفتند و خواستار افزایش مدت اقامتشان در یزد شدند که همین مسأله موجب شد تا آژانس های گردشگری دو یا سه شب را برای اقامت این افراد در نظر بگیرند.

یزد؛ تنها شهر خشتی زنده دنیا

این فعال حوزه گردشگری با اشاره به جاذبه های آثار باستانی در استان یزد خاطرنشان کرد: یزد تنها شهر خشتی زنده دنیاست که زندگی در آن جریان دارد و مردم این شهر را ترک نکرده اند که این موضوع موجب جذب گردشگر خارجی شده و توریست ها از این شهر خشتی استقبال زیادی می کنند.

موحد درباره آمار ورود گردشگران خارجی به یزد نیز گفت: در حال حاضر آمار عددی از میزان ورود و جذب گردشگران خارجی به استان یزد ندارم اما آنچه که یقین داریم، در بهار امسال ضریب اشغال همه هتل های یزد بالای 80 درصد بود و این موضوع در سال جاری بی نظیر بوده است.

مدیر انجمن صنفی گردشگری استان یزد درخصوص برنامه های این حوزه برای سال 94 گفت: هم اکنون برنامه ریزی ها برای سال 94 آغاز شده به طوری که بسیاری از هتل های یزد برای ورود گردشگران خارجی توسط آژانس ها رزرو قطعی شده است.

مجوز تأسیس 5 هتل جدید در یزد

وی همچنین با اشاره به کمبودهای حوزه گردشگری در استان یزد اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که بافت گردشگری استان یزد با آن روبروست کمبود مکان اقامتی برای گردشکران است که میراث فرهنگی در حال جبران این کمبود است. البته یکی از اقداماتی که در یزد صورت گرفت، تبدیل خانه های قدیمی به هتل بود که کمبود محل اقامتی را تا حدودی جبران کرد. از طرفی مجوز تأسیس 5 هتل پنج ستاره صادر شده است تا بتوانیم فضای اقامتی را نسبت به ورود گردشگر در اختیار داشته باشیم.

موحد اضافه کرد: در مجموع زیرساخت گردشگری کشور نسبت به استاندارد جهانی فاصله دارد اما اقداماتی آغاز شده که می توان به آینده امیدوار بود. یزد جاذبه های گردشگری و آثار باستانی زیادی دارد اما در کنار این آثار جاذبه های طبیعی منحصر به فردی نیز باید وجود داشته باشد که گردشگر را جذب کند که از این بابت جاذبه طبیعی در یزد کم داریم که زیرساخت را باید افزایش دهیم.


حضور یزد برای اولین بار در نمایشگاه گردشگری اسپانیا

این فعال حوزه گردشگری در پایان با اشاره به برنامه های پیش روی میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد نیز گفت: یکی از نمایشگاه های گردشگری دنیا سالانه در بهمن ماه و در مادرید اسپانیا با حضور دو هزار غرفه از کشورهای جهان برگزار می شود که امسال برای اولین بار استان یزد و اداره میراث فرهنگی یزد در این نمایشگاهه غرفه دارد و قرار است که جاذبه های گردشگری استان یزد را به همه جهان معرفی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار