مشاور عالی رئیس جمهور :

کاهش تورم به معنای مهار قیمت ها است

خبرگزاری پانا : مشاور عالی رئیس جمهور کاهش تورم را به معنای مهار قیمت ها دانست .

کد مطلب: ۲۹۹۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،اکبر ترکان در نهمین اجلاس سراسری گروه های تخصصی عمران سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در مشهد خاطرنشان کرد: دولت در ماه گذشته به تورم زیر 18 درصد دست یافته است و این کاهش تورم به معنی کاهش قیمت ها نیست بلکه به معنای مهار قیمت ها در سراسر کشور است.

مشاور عالی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت برنامه‌ای ویژه برای خروج از رکود در کشور دارد افزود: این خروج از رکود در سه سطح دنبال می‌شود، نخست تصمیماتی که باید وزارتخانه‌ها بگیرند و سپس تصمیماتی که باید به تصویب هیئت وزیران برسد و سوم تصمیماتی که باید به تصویب مجلس برسد. بخش 1 و 2 از مرحله تصویب گذشته و ابلاغ شده است.
وی خاطر نشان کرد: بودجه عمرانی کشور، اجرای طرح‌های ملی و استانی و توجه ویژه به بازار مسکن می‌توانند به خروج از رکود در کشور کمک کنند.
ترکان به تخصیص 100 درصدی بودجه عمرانی استان‌های کشور اشاره کرد و افزود: توجه ویژه به بازار مسکن یکی از ابزارهایی است که کشور می‌تواند از رکود خارج شود.
وی افزود: در این عرصه بانک‌ها باید به کمک صنعت بیایند و بازار سرمایه نیز باید این نقش را ایفا کند،.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با تاکید بر اینکه باید حرفه‌ای‌ها در کشور ساختمان بسازند تصریح کرد: در این زمینه باید 2 پروانه صادر شود یکی پروانه شهرسازی و دیگری پروانه اجرایی .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار