یک روانشناس در گفت و گو با پانا؛

ناکامی های تحصیلی عامل اصلی خشونت دانش آموزان است

خبرگزاری پانا: کارشناس ارشد روانشناسی گفت: ناکامی های تحصیلی در مدارس عامل اصلی بروز خشونت در بین دانش آموزان است.

کد مطلب: ۲۹۸۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد

مرتضی منصوری موردراز در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: خشونت یکی از مهم ترین آسیب هایی است که سلامت روان فرد و در نهایت جامعه ای را به خطر می اندازد.
منصوری به انواع خشونت ها اشاره کرد و گفت: خشونت ها بین همکلاسی ها، دانش آموزان مدرسه، دانش آموز با معلم و در مسیر خانه تا مسیر و محیط مدرسه اتفاق می افتد.
این کارشناس روانشناسی ابراز کرد: رفتار خشونت آمیز می تواند شامل زورگویی، باج گیری، دزدی، تخریب اموال و آسیب رساندن به محل، وسایل و تجهیزات مدرسه باشد.
وی ناکامی تحصیلی را عامل اصلی خشونت بیان کرد و گفت: علاوه بر این عامل زمینه های اقتصادی،اجتماعی و خانوادگی دانش آموزان از جمله فقر، بیکاری، بیسوادی پدر و مادر، طلاق و اعتیاد از جمله دیگر مواردی هستند که منجر به بروز رفتار خشونت آمیز در دانش آموزان می شوند.
منصوری شناخت دانش آموزان، توجه به تفاوت های فردی، و برقراری تعادل روانی در دانش آموزان را از جمله راهکارهای اساسی در پیشگیری از این آسیب عنوان کرد.
وی همچنین ابراز داشت: خانواده ها، والدین و معلمان باید آگاهی و تعهد و شناخت لازم را در این زمینه کسب کنند و رفتار مناسبی با فرزندان خود داشته باشند.
مرتضی منصوری، الگوهای غلط، رسانه ها و از جمله برخی شبکه های ماهواره ای را نیز در بروز رفتارهای خشونت آمیز سهیم دانست.
وی ابراز امیدواری کرد: مدارس به عنوان محیطی امن برای دانش آموزان هیچ گاه شاهد رفتارهای خشونت آمیز نباشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار