سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با پانا:

درآمد ترانزیت خشخاش افغانستان به جیب ناتو رفت

خبرگزاری پانا: نقوی حسینی با اشاره به حضور 11 ساله نیروهای ناتو در خاک افغانستان،‌به دلیل تراشی های غربی ها برای حضور در این کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: بسیاری معتقدند سود حاصل از تولید و ترانزیت خشخاش به جیب امریکا و ناتو رفته است.

کد مطلب: ۲۹۷۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین روز حضور نیروهای ناتو در افغانستان و خروج آنها از این کشور تا پایان امروز به خبرنگار پارلمانی پانا گفت: خاطرمان هست که 11 سال پیش رئیس جمهور امریکا با محور شرارت خواندن برخی کشورها و به بهانه مقابله با طالبان و القاعده و مبارزه با باندهای قاچاق مواد مخدر، به کشور افغانستان حمله کرد و نیروهای خارجی این کشور را به اشغال خود درآوردند. آنها سه هدف برای تهاجم غیر قانونی خود بیان کردند که با همین اهداف هم از سازمان ملل مجوز گرفتند.

وی ضمن تشریح دلیل تراشی های امریکا برای اشغال افغانستان اظهار کرد: بهانه اول آنها این بود که افغانستان کانون تروریسم است و القاعده و طالبان در آنجا رشد کرده اند و برای جامعه جهانی خطرناکند و دوم آنکه کشت مواد مخدر در این کشور افزایش پیدا کرده و این مساله جوامع بشری را تهدید می کند.

نقوی حسینی دلیل سوم غرب را توسعه دموکراسی در این کشور دانست و افزود: اگر پس از 11 سال، همین سه دلیل را ارزیابی کنیم،‌ در حوزه مبارزه با تروریسم مطابق آماری که خود این کشورها ارائه می کنند،‌ گروه های تروریستی نه تنها تضعیف نشده اند، بلکه به لحاظ نظامی و عملیات هایی که انجام می دهند، ‌بسیار قوی تر شده اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن بیان این مطلب که ما پیش از تهاجم غربی ها به افغانستان شاهد این حجم از بمب گذاری و حملات انتحاری نبودیم، متذکر شد: این در حالی است که این بمب گذاری ها و عملیات های انتحاری چندین برابر شده است.

وی با بیان آثار حضور نیروهای غربی در افغانستان پس از یک دهه هشدار داد: آمار نشان می دهد تولید و ترانزیت مواد مخدر، هم از لحاظ حجم کشت خشخاش و هم به جهت حجم باری که منتقل می شود، 10 برابر شده است. ما به عنوان کشوری که قربانی مقابله با ترانزیت مواد مخدر افغانستان است و در این ارتباط شهید می دهیم،‌ شاهد آنیم که صادرات مواد مخدر 10 برابر شده است. بسیاری معتقدند که درآمد حاصل از تجارت مواد مخدر در جیب ناتو و امریکا می رود.

نقوی حسینی با اشاره به انتخابات اخیر افغانستان عنوان کرد: این هم نمونه بارزی از حضور نیروهای غربی برای توسعه دموکراسی در افغانستان بود که ما در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور شاهد آن بودیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: حضور نیروهای امریکایی و غربی در افغانستان چیزی جز افزایش تروریسم، گسترش ‌مواد مخدرو ایجاد نا امنی در این کشور نبوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار