ایجاد پارک علم و فناوری در تالش با محوریت گردشگری

خبرگزاری پانا:فرماندار تالش از ایجاد پارک علم و فناوری و پژوهش با محوریت گردشگری در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۲۹۶۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،«علی فتح اللهی» با اشاره به اینکه در راستای تحقق این هدف، جلسه هماهنگی با حضور مسئولان شهرستانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیس پارک علم و فناوری در فرمانداری تالش برگزار شد، اظهار کرد: این پارک با رویکرد تخصصی گردشگری ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت های مختلفی در این زمینه در کشور فعال هستند، افزود: این شرکت ها با استقرار در شهرستان تالش و پژوهش در این راستا می توانند زمینه جذب و افزایش آمار گردشگران را فراهم آورند و اشتغالزایی را گسترش دهند.

فرماندار تالش با اشاره به اینکه برای استقرار شرکت های دانش بنیان در زمینه پژوهش گردشگری تالش همکاری لازم صورت گرفته است، توضیح داد: اداره آموزش و پرورش، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پارک علم و فناوری گیلان در این زمینه همکاری دارند.

وی مشارکت شرکت های فعال در زمینه گردشگری در سطح استان را از ضروریات خواند و یادآور شد: امیدواریم هرچه سریع تر شاهد بهره برداری مرکز پارک علم و فناوری تالش با موضوع گردشگری باشیم.

فتح اللهی در بخش دیگر سخنان خود ایجاد یک موزه تاریخی و باستانی در تالش داخل یکی از بناهای تاریخی شهرستان را از دیگر اهداف مهم دانست و تصریح کرد: تالش قابلیت های بی شماری در مقوله گردشگری و میراثی دارد.

وی در پایان متذکر شد: امیدواریم بتوانیم جوانان و نخبگان این منطقه را همزمان با آغاز بکار مرکز مذکور که هدف اصلی آن شکوفایی ایده ها و پروژه های ماندگار است، جذب کنیم.

در این جلسه نماینده شهرستان تالش در مجلس شورای اسلامی، خواستار همکاری نهادهای مربوطه با سرمایه گذاران جهت ایجاد طرح های گردشگری در اراضی موجود شهرستان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار