استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

ثبت جهانی جنگل های ارسباران در فهرست میراث فرهنگی یونسكو

خبرگزاری پانا: استاندار آذربایجان شرقی از پیشنهاد ثبت جهانی جنگل های ارسباران در فهرست میراث فرهنگی یونسكو خبر داد.

کد مطلب: ۲۹۵۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،اسماعیل جبارزاده ‌در دیدار با منتخبان كلیبر در مسجد امام خمینی این شهر، گفت: مشكلاتی كه در این جلسه مطرح شد نشان از احساس مسوولیت نخبگان و منتخبان این شهرستان نسبت به مسایل و مشكلات است و لازم است كه در جلسه دیگری به همه این مسایل رسیدگی كنیم.

وی با قدردانی از همدلی و هماهنگی مسوولان شهرستان كلیبر، به تصویب سند تدبیر توسعه این شهرستان اشاره كرد و گفت: توصیه دولت دكتر روحانی به كارگزاران خود این بود كه هیچ كاری بدون مطالعه و تحقیق انجام نشود؛ چرا كه انتقاد ما از عملكرد گذشتگان به این خاطر است كه كارهای آنها بر اساس ذهن و اراده شخصی بود نه اراده جمعی.

جبارزاده افزود: بر این اساس از ابتدای مسوولیت خود در استان، جمعی از اساتید دانشگاه را دعوت كردیم تا مسایل و مشكلات استان و شهرستان‌ها را بررسی و برنامه لازم متناسب با آن را تنظیم كنند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این كه دولت تدبیر و امید به دنبال كارهای ویژه است، چرا كه با اقتصاد متكی به نفت كارها پیش نمی رود، افزود: ‌این دولت بنا دارد در دو موضوع اساسی امنیت و سلامت سرمایه گذاری كند و اداره بقیه امور را به مردم بسپارد.

وی تاكید كرد: دولت قصد ندارد در امور غیرضروری دخالت یا با بخش خصوصی رقابت كند، بلكه به دنبال آماده كردن زمینه های حضور بخش خصوصی و مشاركت مردم در اداره امور است.

جبارزاده در ادامه گردشگری را محور توسعه شهرستان كلیبر عنوان كرد و گفت: توسعه این بخش اولین هسته كلیدی سند تدبیر توسعه این شهرستان است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاكید بر این كه ظرفیت اقامتی شهرستان كلیبر باید افزایش یابد، افزود: كلیبر در منطقه شمال غرب كشور جزو مناطق ممتاز گردشگری است كه برای توسعه آن باید زیرساخت های گردشگری از جمله مراكز اقامتی افزایش یابد.

وی همچنین از پیشنهاد ثبت جهانی جنگل های ارسباران در فهرست میراث فرهنگی یونسكو خبر داد و گفت: با این اقدام و معرفی كلیبر در سطح جهانی ظرفیت بزرگی برای بخش گردشگری این شهرستان و كل استان فراهم می شود.

جبارزاده با اشاره به این كه ایجاد صنایع تبدیلی محصولات كشاورزی و توسعه صنایع معدنی محورهای بعدی توسعه شهرستان كلیبر هستند، افزود: نرخ بیكاری در شهرستان كلیبر نسبت به شهرستان دیگر پایین تر است،‌ اما دلیل بر این نیست كه تلاشی برای اشتغال زایی نشود.

وی حضور بخش خصوصی برای اجرای فعالیت های تعریف شده در سند تدبیر توسعه شهرستان را ضروری دانست و گفت: دولت به دلیل محدودیت منابع و مشكلاتی مانند كاهش قیمت نفت، امكان سرمایه گذاری در بخش های مختلف را ندارد، اما با تمام توان از حضور و فعالیت بخش خصوصی حمایت می كند.

جبارزاده با بیان این كه اتمام پروژه های نیمه تمام با بودجه دولتی زمان بر است، گفت:‌ از تمام افراد توانمندی كه دل در گروی توسعه و پیشرفت شهرستان كلیبر دارند دعوت می كنیم كه برای سرمایه گذاری در این شهرستان به صحنه بیایند.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص مشكل بیمه قالیبافان شهرستان كلیبر نیز گفت: متاسفانه در سال های گذشته به عناوین مختلف از این موضوع سوء‌استفاده شده است كه امروز به مشكلی برای تامین اجتماعی تبدیل شده، لذا بازنگری در این امر در دستور كار قرار دارد.

وی در عین حال تصریح كرد: اجازه سوء استفاده از بیمه قالیبافی و تضییع حق قالیبافان واقعی را نخواهیم داد.

جبارزاده در بخش پایانی سخنان خود با تاكید بر این كه از توسعه كلیبر با تمام توان حمایت می كنیم، افزود:‌ نگاه ما به كلیبر به عنوان شهرستانی محروم و عقب مانده نیست،‌ بلكه این شهرستان دارای ظرفیت های بسیار بالایی است كه باید آنها را به مردم و سرمایه گذاران معرفی كنیم.

وی با اشاره به همدلی و همسویی مسوولان شهرستان كلیبر، خاطرنشان كرد: امیدوارم با استفاده بهینه از ظرفیت های شهرستان، كلیبر به نگین آذربایجان تبدیل شود و این امر دور از دسترس نیست.

در ابتدای این دیدار نیز نمایندگانی از خانواده های شهدا و ایثارگران، جامعه پزشكی و بهداشت و درمان، فرهنگیان و آموزش و پرورش و قالیبافان به بیان مسایل و مشكلات شهرستان كلیبر در حوزه های فعالیت خود پرداختند.

سامان دهی مزار شهدا و رسیدگی به معیشت خانواده های ایثارگر،‌ افزایش امكانات درمانی، استفاده از ظرفیت های شهرستان به ویژه قابلیت گردشگری برای ایجاد اشتغال، تقویت قابلیت های كشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی، كیفیت بخشی به آموزش و اصلاح فرایندهای آموزشی و حمایت از صنعت قالیبافی و صنایع دستی از جمله موارد مطرح شده در سخنان منتخبان شهرستان كلیبر بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار