دادستان ارومیه در گفت و گو با خبرنگار پانا؛

در 9 ماه سال 93 تعداد 8 نفر از قصاص نجات یافته اند

خبرگزاری پانا: دادستان ارومیه گفت:اسلام دین برابری، برداری و دوستی است اگر خانواده هایی که قربانی این قبیل مشکلات شده اند بتوانند با سعه صدر و گذشت به عمل مجرمانه مجرم رضایت دهند و دوباره زندگی را به وی ببخشند نهایت انسانیت را به نمایش گذاشته اند.

کد مطلب: ۲۹۲۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه در حاشیه ی نشست خبری در گفت و گو با خبرنگار پانا ،با اشاره به بحث تلاش برای عفو و گذشت در سطح جامعه اعلام کرد: با تلاشهای صورت گرفته در دادسرا ی ارومیه در سال 93 تعداد 8 نفر از اجرای قصاص عفو شده و از دار مجازات رهایی یافته اند.


دادستان عمومی و انقلاب ارومیه در ادامه در مورد گذشت خانواده های مقتولان از اجرای حکم قصاص و تبعات انسانی این امر در جامعه گفت: خانواده های مقتولان و بستگان آنها که در راه نجات اعدامی ها تلاش کردند در خاطره‌ها باقی می مانند و این اقدام قابل ستایش است و از نظر شرع اسلام امر بسیار پسندیده ای را انجام داده اند و نزد خداوند از اجر و پاداش بالایی برخوردار هستند.


حبیبی در ادامه افزود: تلاش برای بخشش محکومان و گسترش فرهنگ گذشت و رافت از دیرباز در کشور اسلامی مان وجود داشته است که در سال های اخیر نیز خوشبختانه این مسئله گسترش چشمگیری یافته است.
این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: گذشت تنها نجات یک فرد نیست بلکه عملی است ماندگار و آموزنده که دعوتی است از همگان به گذشت و بخشش


حبیبی در ادامه اظهار داشت : قرآن کریم قصاص و عفو را در کنار هم قرار داده و همان گونه که بر اجرای قصاص جهت سالم سازی جامعه به عنوان یکی از احکام الهی تاکید نموده اولیای مقتولان را با وعده عفو و رحمت خداوند بر گذشت و بخشش تشویق کرده است.


وی ادامه داد: امسال تاکنون 8 زندانی محکوم به قصاص در ارومیه با رضایت اولیاء دم از دار مجازات رهایی یافته اند و امیدوارم که با ترویج گسترده آموزه های دینی در جامعه و توجه آحاد جامعه به مسائل دینی از میزان آسیب ها و جرائم از جمله قتل نفس به شدت کاسته شود و شاهد افزایش مجازات، زندان و اعدامی نباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار