مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

تولید کتابخانه‌ای اعتماد به نفس کودکان را بالا می‌برد

خبرگزاری پانا: مدیرعامل کانون پرورش کودکان و نوجوانان در تازه‌ترین سخنرانی خود بر اهمیت توجه و اهتمام به تولیدات کتابخانه‌ای در مراکز کانون تاکید کرد.

کد مطلب: ۲۹۲۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، علیرضا حاجیان‌زاده، ضمن تشریح دیدگاه‌ خود درباره‌ی سیاست‌های کلان کانون، از «مربی»، «عضو» و «تولید» به عنوان سه رکن اصلی فعالیت‌های کانون یاد کرد.

حاجیان‌زاده در این آیین در تشریح برداشتی که از واژه‌ی «مربی» در میان مسوولان کانون وجود دارد، گفت: واژه «مربی»، در تعبیر خاص یعنی کسانی که به صورت چهره به چهره در مراکز با کودکان و نوجوانان در ارتباط هستند اما در سطح عام تمامی کارکنان و حتی مدیران کانون، مربی هستند و مهربانی به مخاطبان در آنان موج می‌زند.

مدیرعامل کانون، مربیان را انسان‌هایی توانمند و سرمایه‌ای جدی برای مجموعه‌ی کانون دانست که به اعتقاد وی با مهربانی، نقش مهمی در پایدار سازی اعضای مراکز دارند.

وی علاقه و عشق ورزیدن به کار، با محبت، پرتحرک و صبور بودن را از ویژگی‌های بارز مربیان کانون برشمرد و یادآور شد که این از خصوصیات اصلی مومنان است و همین امر باعث می‌شود که فرزندانی مومن در کانون تربیت شوند.

حاجیان‌زاده رکن دوم مراکز کانون را اعضای آن دانست و خاطر نشان کرد که حضور داوطلبانه و انتخاب بدون اجبار، ویژگی اصلی این اعضای علاقه‌مند است که به فضای مراکز و مربیان آن علاقه دارند و همین مساله باعث جذب آنان می‌شود و برای کانون هم سرمایه‌ای بزرگ است.

مدیرعامل کانون در تشریح رکن سوم فعالیت‌های کانون به «تولید» در دو سطح حرفه‌ای و کتابخانه‌ای اشاره کرد و با توضیح داد تولید حرفه‌ای در معاونت تولید و از سوی مدیریت‌ها انجام می شود و واحدهای مختلف آن عبارتند از: انتشارات، سینمایی، تئاتر، سرگرمی‌های سازنده و موسیقی. اما علاوه بر این ها لازم است که تولید کتابخانه‌ای در کانون تقویت شود.

وی از تولید حرفه‌ای به عنوان مقدمه و الگویی مناسب برای تولید کتابخانه‌ای یاد کرد و گفت: مراکز کانون می‌توانند با فراهم کردن فضایی سالم، با نشاط، دوست‌داشتنی و پرطراوت در عین حال فاخر و پرعمق برای کودکان و نوجوانان، شرایطی را نیز برای تولید به وسیله خود بچه‌ها به وجود آورند.

حاجیان‌زاده با بیان این که کانون نمی‌خواهد به اعضا و مربیان خود به چشم مصرف‌کنندگان تولیدات حرفه‌ای نگاه کند، خاطر نشان کرد: تولید کتابخانه‌ای باعث می‌شود که کودکان و نوجوانان، با اعتماد به نفس کافی، جرات حضور در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری را به دست آورند.

مدیرعامل کانون در جمع‌بندی این سه رکن اصلی مراکز کانون افزود: برآیند این گردش کار، ما را به سوی خلاقیت و توانمند کردن مخاطب و ایجاد بینش و فهم عمیق سوق خواهد داد و اعضای کانون را پژوهش مدار می سازد.

حاجیان‌زاده همچنین گفت : این گردش کار باعث نهادینه شدن اخلاق و دین‌مداری میان کودکان و نوجوانان در مراکز کانون خواهد شد. امری که در اهداف اصلی کانون نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

بخش دوم سخنان مدیرعامل کانون به تغییر مدیریت‌های استانی در کانون اختصاص داشت و او بار دیگر تاکید کرد که این امر تنها یک گردش کار درون سازمانی است و ما امانت‌داری را مهم‌ترین وجه مشترک مدیران سابق و جدید می‌دانیم. مهم آن است که مدیران، امانت‌داران خوبی باشند و خاطرات خوبی از خود بر جای بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار