مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اعلام کرد:

ایجاد 1600 فرصت شغلی در حوزه صنایع‌دستی فارس

خبرگزاری پانا: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: امسال 1 هزار و 635 فرصت شغلی جدید در حوزه صنایع دستی در فارس ایجاد شده است.

کد مطلب: ۲۹۱۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مصیب امیری گفت: فرصت‌های شغلی ایجاد شده با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان، برنامه‌ریزی و محقق شده است.

امیری گفت: این اداره کل با برگزاری کلاس‌های آموزش تخصصی و کاربردی برای فعالان حوزه صنایع دستی و در نتیجه صدور کارت شناسایی معتبر صنعتگری برای آنان و اجرای کلاس‌های آموزش عمومی زمینه اشتغال رسمی این دسته از افراد را در قالب صنعتگر صنایع دستی فراهم كرده است.

او گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری 288 نفر صنعتگر، آموزش تخصصی را طی و كارت صنعتگری دریافت كرده و 789 نفر نیز در کلاس‌های آموزش عمومی شرکت كرده‌اند .

مدیر کل میراث فرهنگی فارس گفت: کارگاه‌های فعال صنایع دستی نیز بخش دیگری از اشتغال در این حوزه را پوشش می‌دهند و هر كارگاه باید حداقل سه نفر را بیمه كند تا موفق به دریافت پروانه تولید كارگاهی شود.

او گفت: امسال برای 39 كارگاه تازه تاسیس در فارس پروانه تولید صادر شده است. در کارگاه‌های تولید دست بافته‌های داری نیزحداقل 10 تا 20 نفر مشغول به کار هستند.

امیری حوزه صنایع دستی را یکی از مهمترین حوزه‌های اشتغالزا بویژه در استان فارس عنوان و اضافه كرد: اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی با سرمایه‌ای اندک امکان‌پذیر است و مانند بسیاری از صنایع سرمایه‌گذاری کلان نیاز ندارد و از طرفی برای تعداد زیادی از علاقه‌مندان خصوصا بانوان جویای كار، اشتغال‌آفرین است.

مدیر كل میراث فرهنگی فارس با بیان اینكه بخش عمده‌ای از مشكلات جامعه ناشی از بیكاری خصوصا بیكاری جوانان است، گفت: تفاوت دیدگاه‌ها نسبت به اشتغال و كمرنگ شدن میزان استقبال جوانان نسبت به بعضی شغل‌ها، موجب از بین رفتن یا كمرنگ شدن برخی مشاغل خصوصا مشاغل مرتبط با صنایع‌دستی شده است.

امیری، تغییر فرهنگ مصرف، استفاده از كالاهای جایگزین برخی صنایع‌دستی، استفاده گسترده از مواد مصنوعی و ... را از دیگر عوامل موثر در كمرنگ شدن فعالیت‌ها در حوزه صنایع‌دستی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار