برای تکمیل بانک کتابخانه‌های ویژه نابینایان صورت گرفت

دعوت مهتاب کرامتی از مردم برای ضبط کتاب‌ صوتی

خبرگزاری پانا: مهتاب کرامتی، بازیگر سینما و سفیر کمپین کودکان امید، از مردم و هنرمندان دعوت کرد تا برای ضبط کتاب‌های صوتی و تکمیل بانک کتابخانه‌های گویای ویژه نابینایان، او را همراهی کنند

کد مطلب: ۲۹۱۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، مهتاب کرامتی، با اشاره به این ‌ که مردم ما همیشه در حرکت ‌ های خیرخواهانه پیش ‌ قدم بوده ‌ اند، گفت : « من از همه مردم، هنرمندان، ورزشکاران و مسئولان در هر جایگاهی که هستند دعوت می ‌ کنم تا در ضبط کتاب ‌ های ‌ صوتی برای کودکان نابینا، ما را یاری کنند. کتاب ‌ های صوتی، دنیای بچه ‌ های نابینا را می ‌ سازند . چرا که بچه ‌ ها با داستان خواندن، خیال کردن را یاد می ‌ گیرند . اما بچه ‌ های نابینا در خیال ‌ شان زندگی می ‌ کنند و این کتاب ‌ ها به آنها کمک می ‌ کند تا دنیای زیباتری را در ذهن ‌ شان مجسم کنند . »

این هنرپیشه سینما با بیان این ‌ که برخی چهره ‌ ها به شدت بین مردم و خصوصا کودکان محبوب هستند، از اعلام آمادگی هنرمندانی چون بهرام رادان، سحر دولتشاهی و محمد بحرانی برای شرکت در این حرکت و ضبط کتاب صوتی توسط آنان خبر داد .

کرامتی با اشاره به سفر به شهرهای اهواز، کرمانشاه و بیرجند برای افتتاح کتابخانه ‌ های گویا، گفت : « در این سفرها با افراد نابینای زیادی ملاقات کردم که استعدادهایشان را، کمتر دیده و شنیده بودم . من از همه همکارانم و مردم عزیز کشورم دعوت می ‌ کنم تا ما را در این حرکت، برای فراهم کردن کتاب، که نیاز اصلی هر کودکی از جمله کودکان نابینا و کم ‌ بینا، برای آموزش و یادگیری است، همراهی کنند .»

سفیر کمپین کودکان امید از ضبط ۵۵۰ کتاب توسط مردم تاکنون خبر داد و گفت : « ضبط این تعداد کتاب از آغاز فعالیت کمپین کودکان امید، اتفاق بسیار خوبی است اما برای پوشش دادن سنین و سلیقه ‌ های مختلف، هنوز نیاز به کتاب ‌ های بیشتری داریم.»

وی با اشاره به این‌که تاکنون دو هزار و 227 نفر تست صدا داده و برای ضبط کتاب اعلام آمادگی کرده‌اند، ادامه داد: «تعداد 400 عنوان کتاب برای ضبط در نظر گرفته شده که از هر عنوان 50 نسخه تکثیر می‌شود و در مجموع تعداد کتاب‌ها را به 20 هزار عدد می‌رساند.»

کرامتی همچنین در مورد کیفیت کار انجام گرفته، گفت : « نحوه فراهم ‌ سازی کتاب ‌ های صوتی در نوع خود بی ‌ نظیر است. چرا که ابتدا صدای افراد تست شده، این صداها توسط یک گروه کارشناس بررسی و تأیید می ‌ شوند و در نهایت مردم این کتاب ‌ ها را در استودیو و با بالاترین کیفیت می ‌ خوانند تا ضبط شوند . »

لازم به ذکر است علاقه ‌ مندان به مشارکت در ضبط کتاب ‌ های صوتی، می ‌ توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.zabtkonid.ir صدای خود را به صورت آزمایشی ضبط کنند . در صورت تأیید تست صدا، زمان مراجعه به استودیو برای ضبط نهایی به اطلاع آنها خواهد رسید.

کتابخانه ‌ های گویا بخشی از کمپین کودکان امید شرکت سامسونگ است که به تاسیس کتابخانه برای کودکان نابینا و کم ‌ بینا می ‌ پردازد . این کتابخانه ‌ ها که شامل کتاب‌های صوتی و بریل است، تاکنون در ۱۱ شهر ایران احداث شده و در یک شهر دیگر نیز در حال را‌ه ‌ اندازی ‌ ا ست . کتاب‌های صوتی این کتابخانه‌ها، با مشارکت مردم و با صدای خود آنها تهیه شده است. بهر‌ه‌برداری از این کتابخانه‌ها و محتوای موجود در آنها، با نظارت و هماهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در زمینه نابینایان، از جمله انجمن نابینایان ایران، انجمن خزانه و موسسه عصای سفید انجام می‌شود.

درباره کمپین کودکان امید

کمپین کودکان امید یکی از پروژه ‌ های مسئولیت اجتماعی سامسونگ است که در سه فعالیت جداگانه، موفق به تجهیز مدارس مناطق محروم به کلاس ‌ های هوشمند، راه ‌ اندازی کتابخانه ‌ های گویا برای نابینایان و کم ‌ بینایان و یک مرکز مهندسی با عنوان مرکز آموزش تخصصی برای اشتغال جوانان شده است . این کمپین با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان تهران، سازمان فنی و حرفه ‌ ای استان تهران، سازمان بهزیستی کل کشور و نهادهای دولتی مرتبط، سازمان ‌ های غیردولتی چون انجمن نابینایان، مؤسسه عصای سفید و انجمن تعالی صورت پذیرفته است . طبق تفاهم ‌‌ نامه ‌ های امضا شده ‌ با این دستگاه ‌ ها، شرکت سامسونگ صرفاً برای تجهیز این مراکز به تکنولوژی و تجهیزات مورد نیاز اقدام می ‌ کند تا دسترسی افراد در مناطق محروم به امکانات آموزشی روز دنیا را فراهم آورد . کمپین کودکان امید در سال 1393 برگزیده جشنواره هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی زبانان شد . برای اطلاعات بیشتر می ‌ توانید به وب ‌ سایت www.koodakaneomid.ir مراجعه کنید .


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار