مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان درجمع هنرمندان مینابی گفت :

باید به موسیقی نگاه عالمانه، عرفانی، هنری و زیبا شناختی داشته باشیم

خبرگزاری پانا: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: ما باید به موسیقی نگاه عالمانه، عرفانی، هنری و زیبا شناختی داشته باشیم، اعتقاد ما به فرهنگ و هنر جزء الزامات قلبی ما است.

کد مطلب: ۲۸۸۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علیرضا درویش نژاد ضمن ابراز خوشحالی از بودن در جمع هنرمندان شهرستان میناب گفت: من بسیار خرسند و خوشحال هستم که در جمع هنرمندانی هستم که بدون هیچ مزدی و فقط به خاطر عشق و علاقه ای که به این کار دارند تمام تلاش خود را در این زمینه انجام بکار بسته اند.


وی بیان داشت: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که معتقد به دینی هستیم که دین اندیشه و فکر است، نگاه ما به فرهنگ و هنر باید یک نگاه مبنایی و علمی باشد، همانطور که امسال طبق گفته مقام معظم رهبری سال فرهنگ است این فرهنگ غنی را باید در دنیا با استفاده از شما هنرمندان نشان داد.


وی بیان کرد: ما پیامبری را داریم که اساس دین را بر پایه زیبایی ها بیان داشته، همه اجزاء خلق بر پایه زیبایی و هنر استوار شده و در همه عرصه های آن نهادینه شده است.


وی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان میناب در عرصه هنر گفت: ما نمیتوانیم ظرفیت بالایی که در میناب وجود دارد را نادیده بگیریم اساس این منطقه اساس فرهنگی و هنری است اساس میناب بر پایه هنر شعر و ادبیات شکل گرفته، لذا باید از این شناسنامه با این قدمت بالا دفاع کنیم و این حضور شما هنرمندان عزیز در این عرصه است که هنوز این شهر تاریخی پابرجاست.


وی گفت:همه مجموعه هایی که در حوزه هنر هستند تمام تلاش خود رابرای اعتلای جریان فرهنگی این استان و شهرستان انجام می دهیم و مطمئن باشید که اعتقاد به فرهنگ و هنر جزء الزامات قلبی ما است.


وی با تشکر از فرماندار ویژه شهرستان و ریاست اداره ارشاد میناب بخاطر تلاش مجدانه در عرصه فرهنگ و هنر در این شهرستان گفت: من بسیار خوشحال هستم که افراد دلسوزی در بین هنرمندان این شهرستان هستند که با تمامی مشکلات که وجود دارد شبانه روز به فکر هنر و هنرمند هستند.


درویش نژاد در بخشی دیگر از سخنان خود از ابلاغ اعتباری برای سیستم های سرمایشی مکان های فرهنگی در سطح استان خبر داد و گفت: با مکاتبه ای که با استان شده برای تجهیز و نصب سیستم های سرمایشی که اعتبار آن گرفته شده ، در آینده ابلاغ، و به تمامی مکان های فرهنگی که فاقد سیستم سرمایشی مناسب هستند ارسال می شود.


وی در مورد پیگیری مشکلات شهرستان میناب در بحث حوزه موسیقی و اجرای کنسرت در میناب گفت: یکی از برنامه های ما بر این است که بتوانیم موسیقی را که یکی از الزامات بشر است را ساماندهی و به نحو درست بیان کنیم، ما نمی توانیم موسیقی را نادیده بگیریم، ما باید به موسیقی نگاه عالمانه، عرفانی، هنری و زیبا شناختی داشته باشیم.


وی گفت: قطعا ما با یک نگاه جدید به حوزه موسیقی کنسرت ها را برگزارمی کنیم بدون دغدغه و با امنیت کامل، اجرای کنسرت بدون مشکل یکی از برنامه های ماست که بتوانیم به صورت سامان یافته در میناب و دیگر شهرستان های استان آن را حمایت کنیم.


در پایان نیز از 7 نفر از پیشکسوتان عرصه هنر تئاتر و 15 نفر از هنرمندان در رشته های مختلف هنری تجلیل شد.


وی در پایان افزود: نگاه ما و دولت به هنر و هنرمندان در تمامی عرصه های آن نگاه هنری و مثبت است و ما تاجایی که در توان هست برای کمک به هنرمندان این مرز و بوم تلاش و جدیت خود را انجام خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار