تاجگردون در گفت و گو با پانا مطرح کرد:

جبران کسری بودجه 92 با نرخ دلار و نفت /حذف کامل وابستگی بودجه به نفت در سه سال آینده

خبرگزاری پانا: نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه نرخ های پیشنهادی در خصوص قیمت نفت و دلار در بودجه 92 تنها نظر شخصی است، گفت: کسری بودجه سال آتی را با تعیین نرخ دلار و نفت بالانس خواهیم کرد.

کد مطلب: ۲۸۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد

غلامرضا تاجگردون در گفت و گو با خبرنگار پانا با اشاره به اینکه بودجه سال آینده به طور قطع انقباضی است، اظهار داشت: اینکه برخی نرخ دلار را یک هزار و 700 و برخی تا 2 هزار و 500 تومان پیش بینی می کنند، تنها نظرات شخصی است و تا زمانی که دولت لایحه را تحویل مجلس ندهد نمی توان در این زمینه اظهار نظر کرد.

وی ادامه داد: بودجه سال آتی انقباضی است اما به این به معنای عدم کسری بودجه نیست، از طرفی با کاهش حجم بودجه و همچنین افزایش قیمت دلار و نفت، تلاش می شود کسری شدیدی در بودجه سال 92 ایجاد نشود.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص معافیت برخی کشورها برای خرید نفت از ایران تصریح کرد: آمریکا برای منافع خود این رفتار را دنبال می کند و به هیچ وجه به فکر مصالح ایران نیست.

وی افزود: آمریکا از افزایش قیمت نفت نگران است و به همین دلیل تلاش می کند نفت ایران در بازار جهانی همچنان عرضه شود اما در مقابل این فرصتی برای ایران است تا از وابستگی بودجه به نفت کاسته و وابستگی اقتصاد به نفت را هر چه بیشتر کاهش دهد.

تاجگردون تاکید کرد: حذف نفت در یکسال امکان پذیر نیست اما طی سه سال آینده وابستگی به نفت را به طور کامل حذف می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار