کواکبیان در گفت و گو با پانا:

بعید می دانم اصولگرایان محوریت مصباح یزدی را بپذیرند

خبرگزاری پانا: کواکبیان تیپ های جدید اصولگرایی مانند جبهه پایداری را تابع هیچ قاعده ای نخواند و عنوان کرد: بعید می دانم که اصولگرایان سنتی محوریت آقای مصباح یزدی را بپذیرند.

کد مطلب: ۲۸۷۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد

مصطفی کواکبیان نماینده ادوار و دبیر کل حزب مردم سالاری در خصوص وحدت اصلاح طلب ها در انتخابات مجلس دهم و آرایش مجلس آینده از دیدگاه حزبی به خبرنگار سیاسی پانا گفت: به نظر من در مجلس آینده افراطیون فعلی مجلس جایگاهی نخواهند داشت و همچنین تعداد نمایندگان اصلاح طلب مجلس بسیار بیشتر خواهد شد که به تبع آن تعداد طرفداران دولت نیز بیشتر خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: اما اگر اصلاح طلب ها با انسجام بیشتر و لیست واحد سراسری وارد عرصه شوند، قطعا اکثریت مجلس نیز به دست اصلاح طلب ها خواهد افتاد.

کواکبیان ضمن ابراز خوشبینی نسبت به انتخابات آتی مجلس اذعان داشت: ما در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به این نتیجه رسیدیم که باید کارگروه و کمیته انتخاباتی را ارتقا دهیم که در زمان ریاست دوره ای بنده این کار صورت گرفت. این کمیته در خود این سازوکار را به وجود آورده که بتواند اشخاص خارج از شورای هماهنگی را بپذیرد و به نوعی تمرکز در فعالیت های انتخاباتی در این کمیته صورت بگیرد و در عین حال معتقد هستم که بزرگان اصلاحات باید به تقویت و حمایت این جریان کمک کنند.

وی در ادامه این گفت و گو با بیان این مطلب که بیشتر طرفدار تقویت احزاب هستم تاکید کرد: از دید من باید احزاب لیست بدهند و نه اشخاص. اشخاص باید رهنمود های کلی را بیان و ارائه طریق و حمایت کنند لذا بر این باورم که باید در این جهت بیش از پیش حرکت کنیم.

دبیر کل حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: در عین حال اعتقاد دارم که اختلاف میان اصولگرایان به مراتب بیشتر از اختلاف بین اصلاح طلبان است. ما در موضع اقلیت در مجلس نهم هستیم و غالبا اقلیت ها منسجم تر عمل می کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن اعضای اصلاح طلب خلا رهبری کاریزماتیک ندارند در حالی که اصولگرایان آیت الله مهدوی کنی و مرحوم عسگراولادی را از دست داده اند. نکته بعدی آن است که تیپ های جدید اصولگرایان مانند جبهه پایداری و یا آقای احمدی نژاد اساسا تابع هیچ قاعده ای نیستند و من بعید می دانم که اصولگرایان سنتی محوریت آقای مصباح یزدی را بپذیرند.

کواکبیان با اشاره به نشستی که اصولگرایان برای ایجاد وحدت پیش از این دایر کرده اند، بیان داشت: جالب آن است که در این نشست آقای مصباح یزدی یک کلمه از مواضع خود کوتاه نیامده و معتقد است که راه ما همان است که رفته ایم و شما باید به مسیر ما وارد شوید نه ما به مسیر شما.

وی در پایان یادآور شد: از این رو است که من بر این اعتقادم که اصلاح طلب ها نسبت به اصولگرایان در شرایط وحدت قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار