مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به پانا خبر داد؛

رفع موانع بازنشستگی کارگران صنایع بر اساس ماده 10

خبرگزاری پانا: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به مشکلات بازنشستگی کارگران گفت: در حال حاضر بازنشستگی کارگران مشکلی ندارند و با بخش نامه این مشکل برطرف شده است.

کد مطلب: ۲۸۵۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد

سید تقی نوربخش در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان این مطلب گفت: مشکلاتی که پیش از این برای بازنشستگی کارگران پیش آمده بود با صدور یک بخش نامه مرتفع شده است و هم اکنون این افراد مشکلی برای بازنشستگی خود ندارند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه پیگیری مشکلات بازنشستگان و کارگران از اولویت های سازمان قرار دارد، خاطرنشان کرد: مشکلات بازنشستگان پیگیری می شود و ما در این مساله بسیار جدی ورود کرده ایم.
وی تصریح کرد: فرایند بازنشستگی کارگران با اولویت افراد دارای سابقه بیمه پردازی بیشتر در حال انجام است ضمن اینکه موانع قانونی بازنشستگی کارگران بر اساس ماده ۱۰ قانون نوسازی و بازسازی صنایع مرتفع شده است.
به گزارش پانا، کارگران شاغل در واحدهای صنعتی مشمول ماده 10 قانون نوسازی و بازسازی صنایع در صورت داشتن حداقل 25 سال سابقه می‌توانستند در صورت درخواست کارفرمایان مربوطه و پرداخت 50 درصد حق بیمه توسط کارفرما و مابه‌التفاوت 50 درصد حق‌بیمه و مستمری پرداختی تا رسیدن به سن بازنشستگی از سوی دولت از مزایای مستمری برخوردار شوند.
از طرفی با توجه به اینکه حق بیمه مربوط به 5 سال آخر باقی مانده از دوره بیمه‌پردازی کارگران و پرداخت 5 سال مستمری زودتر از موعد، هزینه و بارمالی سنگینی برای سازمان تأمین اجتماعی دارد طبق گفته های نوربخش این هزینه ها باید به نحوی جبران شود. اجرای این قانون طی برنامه پنجم توسعه به دلیل عدم تخصیص اعتبار سهم دولت متوقف شده بود و طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی موانع این قانون مرتفع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار