کارشناس مسائل خاورمیانه خبر داد:

گام بزرگ ایران در ساخت پهباد با تكیه بر دانش علمی جوانان

خبرگزاری پانا: یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر دانش علمی جوانان و تجربیات ارزنده گامی بزرگ در راه ساخت پهباد برخواهد داشت.

کد مطلب: ۲۸۳۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از سمنان و به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، هادی ابراهیمی اظهار کرد: وقتی در آذر ماه سال 90 خبر سالم برزمین نشاندن یک پهباد فوق پیشرفته آمریکایی در یکی از استان‌های شرقی کشور رسانه‌ای شد، سه نظریه در بین مردم ایران و دوستان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح بود.

وی افزود: نظریه اول ایران قدرت اینکه یک پهباد فوق پیشرفته که حتی کسانی در سطوح مدیریتی متوسط وزارت دفاع آمریکا نیز از ساختار آن بی‌اطلاعند، نمی‌تواند در اختیار ایرانیان قرار گرفته باشد و نظریه دوم؛ ایران می‌توانسته به طور تصادفی و بر اثر یک اشتباه کامپیوتری این پرنده را به دست آورده باشد که البته در این صورت هم حتماً به شکل آهن پاره‌ای به دست آنها رسیده است و اصولاً ایرانیان قادر به رمزگشایی از آن نخواهند بود.

کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: اما نظریه سوم؛ ما در طول جنگ و بارها و بارها نشان داده‌ایم که خواستن، توانستن است در هر عرصه‌ای که جوانان مؤمن و متعهد با جدیت و اتکا به ایمان به خدا و استفاده از دانش روز وارد شده‌اند؛ نه تنها هم‌پای غربی‌ها بودند؛ بلکه گاهی جلوتر از آنها خلاقیت‌های منحصر به فرد ایرانی خود را به روز داده‌اند.

ابراهیمی ابراز داشت: این گروه می‌گفتند در صورت دسترسی ایران به این تکنولوژی چندی نخواهد گذشت که به قول ایرانی‌ها جیک و پوک آن توسط ایرانی‌ها شناسایی خواهد شد و درست بود؛ بی‌شک و نه از روی تعصب جوانانی هستند که هوش سرشارشان کشور را از گزند دشمنان و معاندان حفظ کرده است.

وی گفت: در تمامی عرصه‌های نظامی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و عبادی و... کمتر از سه سال پس از صید این پرنده و در کمال ناباوری و در طول رمزگشایی این پرنده و اظهارات منفعلانه آمریکا در عدم دستیابی ایران به اطلاعات این پرنده دیدیم که ایران نه تنها این پهباد را به آمریکا برنگرداند؛ بلکه در پروژه مهندسی معکوس ساخت مدل بومی آن را در دستور کار قرار داد و اکنون ایران با تکیه بر دانش علمی جوانان و تجربیات ارزنده می‌رود تا گامی بزرگ در راه ساخت این دست پهبادها بردارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار