امام جمعه اردبیل:

الحاق شمال اردبیل به منطقه آزاد ارس این استان را متحول می‌کند

خبرگزاری پانا:امام جمعه اردبیل گفت: الحاق شهرهای شمالی استان اردبیل به امتداد منطقه آزاد تجاری ارس زمینه تحول جدی را در این استان فراهم می‌آورد.

کد مطلب: ۲۸۳۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،آیت‌الله سید حسن عاملی در دیدار با جمعی از مسئولان و معتمدان شهرستان گرمی اظهار داشت: با پیگیری مستمر مدیریت ارشد استان و نمایندگان مجلس و با عنایت دولت تدبیر و امید بالاخره بعد از سال‌ها چشم انتظاری شهرهای شمالی استان اردبیل به منطقه آزاد تجاری ارس ملحق شدند که این خود می‌تواند زمینه رشد و بالندگی بیشتر این منطقه را فراهم آورد.

وی تصریح کرد: این امر خلق‌الساعه انجام نشده بلکه برای تحقق آن زحمات بسیاری کشیده شده به طوری که در سفر رئیس جمهور ما از مسئولان کشوری خواستیم تا در این زمینه عنایت و توجهی به منطقه محروم شمال استان داشته باشند.

امام جمعه اردبیل گفت: تصویب الحاق شمال استان اردبیل به منطقه آزاد ارس موجی از امیدواری، شور و نشاط در ایجاد تحولات حقیقی را فراهم کرده است.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: الحاق این شهرستان به منطقه آزاد تجاری ارس همانا خواسته به‌حق و آرزوی دیرینه‌ هر شهروند گرمی و قاطبه اهالی بخش‌های تابعه این شهرستان بوده و از مسئولان استان در همراهی و همکاری مجدانه در تبدیل و پیگیری این مهم که زحمات زیادی را تاکنون متحمل شده‌اند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی این مصوبه را نقطه عطفی برای تحولات بزرگ استان دانست و بیان کرد: اجرای برنامه‌های مختلف برای توسعه اقتصادی و فرهنگی باید به صورت متوازن در سطح استان طراحی و اجرا شود.

عاملی با بیان اینکه نظرات، دیدگاه‌ها، شناخت‌ها، ارزش‌ها، باورهای مردمی، رفتار و عملکرد مردم یک جامعه به طور کامل متأثر از فرهنگ حاکم بر آن جامعه است، اضافه کرد: توسعه اقتصادی بدون فرهنگ و همچنین تلاش برای توسعه فرهنگی بدون اینکه اقتصاد مورد توجه جدی قرار بگیرد، محقق نمی‌شود و چرخه‌ای نامتوازن را رقم می‌زند.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه دستیابی به توسعه اقتصادی و فرهنگی نیازمند مدیریت جهادی است، ادامه داد: باید نقشه جامع فرهنگی و اقتصادی را در استان ترسیم و اجرا کنیم به طوری که نمی‌توان با تصمیمات سطحی به اهداف پیش‌بینی شده دست یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار