مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خبر داد:

حرکت دسته‌های عزاداری در اربعین حسینی از حرم تا جمکران

خبرگزاری پانا : مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفته که دسته‌های عزاداری هیئات مذهبی قم در مراسم پیاده روی اربعین حسینی از حرم تا جمکران به حرکت در می‌آیند.

کد مطلب: ۲۸۱۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در همایش توجیهی آموزشی مسئولان هیئات مذهبی استان قم که در اداره کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه اسارت آل الله، از همکاری مسئولان هیئات مذهبی استان در برپایی مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) قدردانی کرد.

وی گفت: در محرم امسال شاهد همکاری بسیار خوبی از سوی هیئات مذهبی در برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم عزاداری در دهه اول محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی بودیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، قیامت را ظرف ظهور حقایق دانست و افزود: وقتی در قیامت، پرده‌ها کنار برود و حقایق آشکار شود، معلوم می‌شود هیئتی بودن چه جایگاه و منزلتی دارد.
حجت‌الاسلام اسکندری به پیاده روی اربعین حسینی از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و افزود: این پیاده روی حرکت مقدس و ارزشمندی است که باید باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار شود.
وی اظهار کرد: در سال گذشته به دلیل اینکه این مراسم برای نخستین بار برگزار شده، دارای مشکلات و نواقصی بود و امیدواریم امسال نظم و انضباط بیشتری در برگزاری پیاده روی اربعین حسینی حاکم باشد.
به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، هیئات مذهبی همچون روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت برپایی دسته‌های عزاداری، مسیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران را سوگواری می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار