مدیركل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی:

شناسایی 3 تبعه خارجی فاقد پروانه كار در خراسان شمالی از ابتدای سال 91

خبرگزاری پانا: مدیركل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری 3 تبعه خارجی كه به طور غیر مجاز در سطح كارگاههای استان فعالیت می نمودند شناسایی شدند.

کد مطلب: ۲۷۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی حسین پور افزود: طی بازرسی های مشترک انجام شده توسط كارشناسان این اداره كل و با كمك پرسنل نیروی انتظامی استان 3 نفر از اتباع بیگانه از کشورهای اتریش و افغانستان که بدون داشتن پروانه کار در واحدهای کارگری شهرستانهای شیروان و جاجرم مشغول به کار بودند شناسائی و اقدامات قانونی در خصوص کارفرمایان متخلف صورت گرفت .

حسین پور اظهار داشت: به استناد ماده 181 قانون کار، به کارگیری اتباع خارجی بدون پروانه کار جرم محسوب می‌شود و در صورت مشاهده، کارفرمایان به ازای هر روز به کارگیری اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد جریمه می‌شوند.
وی تصریح کرد: کارت اقامت موقت به منزله پروانه کار نیست و کارفرمایان باید به دلیل مشکلات امنیتی و اجتماعی از بکارگیری اتباع خارجی فاقد پروانه کار خودداری کنند.
قائم مقام وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در استان بازرسی‌های انجام گرفته را بر اساس مأموریت‌ها و وظایف ویژه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در صیانت از نیروی كار، امری ضروری توصیف كرده و این اقدام را برای ایجاد سهولت و روان‌سازی فضای كسب و كار كشور و جلوگیری از اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه بسیار با اهمیت خواند.
وی با اشاره به وضعیت اشتغال در كشور از كارفرمایان خواست تا از به كارگیری اتباع خارجی بدون پروانه كار خودداری نموده و حتی الامكان از نیروهای بومی استفاده نمایند و در صورت مشاهده تخلف مشمول اعمال قانون در این خصوص خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار