استاندار لرستان:

بیش از 560 هزار هکتار درخت خشکیده بلوط در لرستان وجود دارد

خبرگزاری پانا:استاندار لرستان گفت:لرستان با بیش از 560 هزار هکتار درخت خشکیده بلوط، دومین استان آسیب دیده در این زمینه است.

کد مطلب: ۲۷۷۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در کارگروه جنگل ها و مراتع استان افزود: امروز اقشار مختلف مردم و مسوولان استان لرستان نگران سرنوشت درختان بلوط در استان هستند و هرگونه اقدام در این راستا باید بادقت نظر انجام شود.
وی ادامه داد: اعتباراتی درخصوص احیا جنگل های بلوط استان به سختی جذب شده ازاین رو این اعتبارات بدون کار علمی و مطالعات دقیق هزینه نخواهد شد چراکه شعاع اثر بخشی مطالعات در طرح ها حدود 75 درصد است.
وی تصریح کرد: بازدید میدانی از جنگل های بلوط استان به همراه دستگاههای مرتبط تا هفته آینده انجام و در جلسه آینده نیز نسبت به تصمیم گیری برای احیا و کاشت درختان بلوط اقدام می شود.
بازوند زوال بیش از 560 هزار هکتار از درختان بلوط استان لرستان نگران کننده دانست و گفت: همه باید تلاش خود را برای کاشت گونه های مقاوم بلوط به کار گیرند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز گفت:45میلیارد ریال اعتبار طی سالجاری به بخش جلوگیری از تخریب جنگلهای بلوط لرستان اختصاص یافت.
مهرداد غضنفری امرایی افزود: در مجموع 250 میلیارد ریال اعتبار به هفت استان که درختان بلوط آنها دچار خشکیدگی شده پرداخت مبی شود.
وی افزود: اعتبار اختصاص یافته تنها برای احیا و ساماندهی 50 هزار هکتار کافی بوده که تلاش می شود با این اعتبار، عملیات های بهسازی جنگل، نهال کاری، سامانه سطوح آبگیر باران و تولید نهال کار انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار