عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در گفت و گو با پانا خبرداد:

کاهش ساعات کاری زنان شاغل دارای فرزند معلول

خبرگزاری پانا:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: زنان شاغلی که دارای مشکلات خاص و یا دارای فرزند معلول هستند، در اولویت کاهش ساعات کاری اداری قرار دارند.

کد مطلب: ۲۷۴۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد

مجتبی رحماندوست در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره آخرین وضعیت لایحه کاهش ساعت زنان شاغل گفت: این لایحه در دستور کار مجلس قرار گرفته ولی هنوز تصویب نشده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: زنان شاغلی که دارای مشکلات خاص و یا دارای فرزند معلول هستند، در اولویت کاهش ساعت کاری قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه بانوان همگام با مردان در فعالیت های اجتماعی کار می کنند، اظهار داشت: یکی از افتخارات زنان شاغل این است که پا به پای مردان در اجتماع به فعالیت و پذیرش مسئولیت در جامعه هستند.

رحماندوست با اشاره به اینکه تولید نسل و باروری در زنان شاغل منافاتی با فعالیتشان در اجتماع ندارد، بیان کرد: زنان شاغل بسیار توانمند و سختکوش هستند و توانایی مدیریت فرزند پروری و حضور در اجتماع را دارند و این به همگان ثابت شده است، البته تمهیدات حمایتی برای شاغلان در مجلس درحال بررسی است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که از سویی موضوع افزایش سن باز نشستگی بانوان و از سویی مدیریت زنان در خانواده با مشکلاتی روبرو خواهد بود چه راه حلهایی پیشنهاد می کند، تصریح کرد: برای زنان شاغل برنامه ریزی و طرحهایی در سطح مجلس عنوان شده است ولی تمهیدات خاصی جز در موارد خاص نداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار