كلاهبرداری میلیونی با صحنه سازی تصادف ساختگی

خبرگزاری پانا: اعضای باندی كه با ایجاد صحنه سازی تصادف ساختگی و ایراد صدمه عمدی اقدام به دریافت خسارت های كلان از شركت های بیمه گر می كردند، از سوی كارآگاهان پلیس استان مركزی دستگیر و روانه زندان شدند.

کد مطلب: ۲۷۴۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در اوایل مهر ماه سال جاری كارآگاهان پلیس آگاهی استان مركزی در تحقیقاتی از فعالیت افرادی در صحنه سازی تصادفات ساختگی و اخذ خسارت های كلان از شركت های بیمه گر توسط افرادی ساكن در یكی از روستاهای شهرستان مطلع شدند.

با بررسی بیشتر موضوع مشخص شد كه فردی مدتی است كه از یكی از شهرهای مركزی به روستایی در حوالی ساوه مهاجرت كرده است كه در این مدت مواردی از تصادفات مشكوك كه طرف دعوی آن خود فرد یا یكی از بستگانش می باشد رخ داده است.

كارآگاهان با بررسی تصادفی كه اواخر سال گذشته رخ داده بود و منجر به دریافت چكی به مبلغ 500 میلیون ریال از یكی از شركت های بیمه گر توسط فرد مورد تحقیق شده بود. به نوع تصادفات مشكوك شده و تحقیقات فنی موضوع در دستور كار تیمی از كارآگاهان اداره جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

با تشكیل پرونده قضایی و دستور مقام قضایی برای بررسی بیشتر موضوع تحقیقات وارد مرحله جدیدی شد تا اینكه بعد از گذشت چند روز دو پرونده مربوط به خویشاوند فرد مورد تحقیق برای دریافت خسارت های میلیونی تصادف به پلیس آگاهی ارجاع شد.

تحقیقات نشان داد كه طرفین دیگر پرونده های تصادف، همسر، برادر فرد مورد تحقیق و دو فرد دیگر از دوستان وی می باشند.

سرهنگ "رضا احمدی" رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مركزی در این باره گفت: بررسی های كارشناسی كارآگاهان پلیس نشان داد كه این افراد با تصادفات ساختگی و وارد آمدن عمدی صدمات به بدن خود قصد دریافت خسارت از شركت های بیمه گر را داشتند كه در یك فقره نیز چكی به مبلغ 500 میلیون ریال برای دریافت مبلغ در چند ماه آتی را نیز دریافت كرده بودند.

وی اضافه كرد: با مشخص شدن ابعاد قضیه، پرونده ای متشكله به دستگاه قضایی ارسال شد و 4 نفر از اعضای اصلی این كلاهبرداری برای سیر مراحل قانونی به زندان معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار