ایجاد بانک اطلاعاتی فرصت‌های شغلی

خبرگزاری پانا : معاون وزیر کار با بیان اینکه طراحی مشاغل خانگی فرایند کار از خانه تا کارخانه را دنبال می کند گفت: سامانه کاریابی در چارچوب فرصت های شغلی موجود تهیه و اطلاع رسانی می شود.

کد مطلب: ۲۷۳۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ابوالحسن فیروزآبادی با اشاره به اهمیت آمار و برنامه ریزی در سازمان ها گفت: آمار به معنی طرح عملیاتی یا تحقق استراتژی یک سازمان است که از ضروری ترین عناصر سازمان های مدرن است. تحقق استراتژی یک سازمان با داشتن آمار امکانپذیر است که فرآیند مدیریت دانش، رشد و توسعه را در پی خواهد داشت.

قائم مقام وزیر کار افزود: تمرکز شدید جمعیتی، وجود فناوری های جدید، توسعه شهرنشینی و سرعت تحولات از جمله مواردی است که لزوم داشتن برنامه ریزی دقیق را اجتناب ناپذیر ساخته زیرا سرعت تحولات به نحوی است که این قبیل فناوری ها مدام در حال توسعه و تغییر خواهند بود؛ بنابراین برنامه ریزی هم نیازمند تغییر و به روز آوری است.

فیروزآبادی تاکید کرد: در سازمان های مدرن آمار شروع کار است، بعد از آمار بحث سیستم اطلاعاتی مطرح می شود که از روش ها و ابزار متعددی استفاده می شود. وی افزود: از آنجا که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وزارتخانه های مرجع در کل کشور است، بنابراین باید آمار دقیق و صحیح تهیه و ارائه نماید.

همچنین حسن طائی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه در خصوص آمار و برنامه ریزی در سازمان ها گفت: اولین مسئله لزوم رعایت تعاریف و بعد از آن مسئله تقویت سیستم نظارتی در تمام واحدهایی است که آمار را تولید می کنند که اگر سیستم نظارتی آماری کار خود را خوب انجام ندهد، بقیه کار ضعیف دنبال خواهد شد.

وی تاکید کرد: سومین آیتم ارزیابی و سنجش اطلاعات ثبت شده است و در آخر داشتن سامانه هایی که این اطلاعات و داده ها به آن سامانه داده می شود تا مورد استفاده مسئولان قرار گیرد.

طائی به فرآیند سامانه مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: سامانه مشاغل خانگی به نحوی طراحی شده که فرایند کار از خانه تا کارخانه و یک نظام تصمیم گیری در این فرایند صورت می گیرد.

این مقام مسئول در وزارت کار تصریح کرد: کسب و کار خُرد و کوچک نیز در چارچوب بنگاه های پشتیبانی انجام می گیرد که اگر اطلاعات و داده ها در این سامانه ها به صورت درست ثبت شود قطعا خروجی اطلاعات برای تصمیم گیران موثر خواهد بود.

وی در خصوص نحوه استفاده از سامانه کاریابی نیز گفت: سامانه کاریابی در چارچوب فرصت های شغلی موجود تهیه و اطلاع رسانی می شود. اگر موضوع کاریابی درست برای دانش آموختگان توضیح داده شود و از سوی دیگر کارجویان و کارفرمایان از این سامانه استفاده کنند، بسیاری از مشکلات کاریابی ها حل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار