آسیب شناسی فرق ضاله بابیت و بهائیت در سبزوار بررسی شد

خبرگزاری پانا: یكی از اساتید حوزه در جلسه ای كه با محوریت آسیب شناسی فرقه های ضاله در محل پژوهش سرای دانش آموزی اسرار سبزوار برگزار شد، به بررسی جریان های انحرافی ادیان و مذاهب مختلف پرداخت.

کد مطلب: ۲۷۲۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری پانا، حیدری افزود: جریان بهائیت از درون تفكرات شیعه و جریان وهابیت از درون تفكرات اهل سنت به وجود آمدند و به این دو جریان؛ جریان روشنفكری و مدرنیته ی خارج نشین كه بر علیه مهدویت كار می كنند و سینمای هالیوود را نیز باید اضافه كنیم.

وی در توضیح "بابیت" و "بهائیت" خاطر نشان كرد: جریان "بهائیت" با سوء استفاده از مولفه ی مهدویت به وجود آمد. سید علی محمد باب شیرازی در سال 1235 هجری قمری به دنیا آمد و در سال 1260هجری قمری ابتدا خودش را به عنوان رابط مردم و امام زمان(عج) معرفی كرد و می گفت من؛ باب امام زمان هستم و در سال 1261هجری قمری ادعا می كند كه من؛ امام زمان هستم. وی در سال 1264هجری قمری با نوشتن كتابی تحت عنوان "بیان" ادعای نبوت می كند و مدعی است دوران اسلام تمام شده است و دوران دین بعد از اسلام یعنی "بابیت" شروع شده است چرا كه دین اسلام دیگر پاسخگوی نیازهای ما نیست. سید علی محمد باب در سال 1266هجری قمری به فتوای علمای زمان و دستور امیركبیر اعدام می شود. به دنبال اعدام سید علی باب؛ حسینعلی نوری ادعای جانشینی وی را می كند و كتابی با عنوان "اقدس" می نویسد و مدعی است این كتاب؛ كتابی آسمانی است! حسینعلی نوری در سال 1309 هجری قمری در اسرائیل از بین می رود و قبله گاه بهائیان می شود. سؤالی كه مطرح می شود این كه چرا بابیت و بهائیت به تفكر مهدویت آسیب می زند؟ پاسخ این است كه بابیت و بهائیت معتقدند امام زمان(عج) همان علی محمد باب بوده است كه اعدام شده و دیگر انتظار فایده ای ندارد، در حالی كه انتظار به عنوان عامل محرك و عمل كننده ی شیعه است.

این استاد حوزه در ادامه گفت: جریان "وهابیت" با تألیف كتابی تحت عنوان "عجیب ترین دروغ تاریخ" به وجود آمد. "وهابیت" تفكر خشنی است كه با سطحی نگری و نگاه حدیثی از داخل اهل سنت به وجود آمد. جریانی كه و در قرون 11 و 12از زمان احمد بن حنبل شكل می گیرد و محمد ابن عبدالوهاب با هماهنگی آل سعود آن را پرورش می دهد. "وهابیت" تمام جریان های غیر خود را مشرك تلقی می كند و شیعیان را رافضی یا از دین برگشته و مجوسی می نامند. "وهابیت" در كتاب "عجیب ترین دروغ تاریخ" هر چیزی كه در مورد امام زمان(عج) بود را زیر سؤال برد كه البته مركز تخصصی مهدویت در دو كتاب با عناوین: "شگفت ترین حقیقت تاریخ" و "مهدی تابناك" به برخی شبهات مطرح شده پاسخ داده است.

وی تصریح كرد: جریان سوم لیبرالیسم یا روشنفكران خارج نشین در شبكه های ماهواره ای مطرح كردند كه معتقدند امام حسن عسكری اصلاً فرزندی نداشته و مهدی موعود وجود خارجی ندارد. هدف جریان روشنفكری از طرح این بحث مقابله با بحث ولایت فقیه بود زیرا معتقدند ولایت فقیه مشروعیت خود را از امام زمان می گیرد بنابراین اگر اصل؛ نباشد، فرع نیز به طریق اولی از بین می رود.

حجة الاسلام قائمی در ادامه ی جلسه به جریان چهارم یا بحث هالیوود و شبكه های تلویزیونی غرب پرداخت.

وی با بیان این نكته كه تفكر آرماگدونی یا آخر الزمانی صهیونیسم در سینمای هالیوود و غرب نمود فراوانی دارد گفت: این ها می خواهند بگویند منجی از آن ماست و در فیلم هایی چون "ارباب حلقه ها" و " روز استقلال" این طرز فكر ترویج می شود.

بنا بر این گزارش؛ در ادامه ی جلسه، اساتید حوزه و دانشگاه به سؤالات و شبهات حضار در جلسه پاسخ دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار