سخنگوی دولت دهم:

بانک‌ها ثروت را به جامعه برگردانند

خبرگزاری پانا: غلامحسین الهام گفت: نام امیرالمومنین(ع) برای همه ایتام، ضعفا و دردکشیدگان آشناست و به راستی کدام مددکاری است که برای حل مشکلات جامعه همت کرده اما یا علی نگفته باشد؟!

کد مطلب: ۲۷۱۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سخنگوی دولت دهم با بیان اینکه نام حضرت علی(ع) آمیخته با هستی و زندگی ما است، ‌گفت: در وجود هر زن سرپرست خانواده یا هر زن خودسرپرستی که باید با زحمت مضاعف معاش روز را تامین کند و در وجود هر از کار افتاده یا ناتوانی، نام حضرت علی(ع) دائم زنده است و به این نام مبارک متوسل می‌شوند.
غلامحسین الهام در همایش «از همبستگی تا خودکفایی» ویژه خیرین خیریه‌های فعال در حوزه اشتغال که به همت موسسه خیریه امید طلوع هدایت در شیراز برگزار شد، افزود: نام امیرالمومنین(ع) برای همه ایتام، ضعفا و دردکشیدگان آشناست و به راستی کدام مددکاری است که برای حل مشکلات جامعه همت کرده اما یا علی نگفته باشد؟!
این استاد دانشگاه با اشاره به عظمت روز غدیر تصریح کرد: اگر غصه ای داریم این است که چرا جامعه زود از پیام غدیر محروم شد چراکه هیچ فاجعه ای برای بشر از این محرومیت بدتر نیست.
الهام ضمن اظهار تاسف و طرح این سوال که چه اتفاقی سبب شد جامعه از نعمت حکومت حضرت علی(ع) محروم شود، بیان کرد: اگر علی(ع) بر جامعه حکومت می‌کرد و اگر آن مرد عدالت، توزیع منابع کشورهای جهان را برعهده داشت، گرسنه‌ای باقی نمی‌ماند و مظلوم و بی‌پناهی نبود که یاوری نداشته باشد.
وی غدیر را روز نصب سلسله امامت تا امام عصر(عج) عنوان و اظهار کرد: اگر جامعه ای غدیری شود و نقش جامع ولایت را درک کند، دستش در دست ملائک خواهد بود و خداوند با دستان ملائک آن جامعه را بالا می‌کشد.
سخنگوی دولت دهم با اشاره به انگیزه‌ حضرت علی(ع) برای پذیرش حکومت خاطرنشان کرد: امام علی(ع) مبنایی عام برای همه حاکمین ترسیم می‌کند مبنی بر اینکه هیچ فرد توانمند و آگاهی در جامعه نمی‌تواند نسبت به ظلم و نابرابری بی‌تفاوت باشد.
کوه‌های انباشته از ثروت و دره‌های عمیق فقر نشان‌دهنده عدم مدیریت بر مبنای عدالت است
الهام وجود گرسنگی و سیری را به معنای نابرابری در توزیع منابع خدادادی جامعه دانست و گفت: اگر از منابع جامعه صحیح استفاده شود، ثروتی انباشته نخواهد شد و ثروت‌ها در جهت شکوفایی جامعه هزینه می شود.
وی وجود کوه‌های انباشته از ثروت و دره‌های عمیق فقر در جامعه را نشان‌دهنده عدم مدیریت بر مبنای عدالت عنوان و اظهار کرد: جامعه باید بر محور تعادل و توازن پیش رود و چون در جامعه دینی همه تلاش می‌کنند، در بستر رزاقیت خداوند قرار می‌گیرند.
سخنگوی اسبق قوه قضائیه با بیان اینکه جامعه دینی از پول، پول نمی‌سازد بلکه از پول اشتغال و عزت ایجاد می‌کند، گفت: مایه بقای دین این است که اموال نزد کسانی باشد که اصول استفاده از مال را می دانند و همواره آن را در جهت کار خیر استفاده می‌کنند و برای خود نگه نمی‌دارند. همچنین مایه فنای اسلام هم این است که اموال در دست کسانی باشد که شیوه بهره برداری درست از آن را نمی‌دانند و با احتکار، آن را برای اطرافیان خود انباشته می‌کنند و زندگی اشرافی راه می اندازند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه همه ظالمان عالم، اسلام ناب را تهدیدی برای خود می دانند، تاکید کرد: امروز کسانی که نسبت به حفظ اسلام و نظام اسلامی تعهد دارند، باید بدانند کار اساسی در حفظ نظام اسلامی این است که ایران را به عنوان مظهر اسلام، در چارچوب اسلام ناب بسازیم.
وی با یادآوری اینکه تا دوره قاجاریه نفت را منبع ثروت نمی‌دانستند، تصریح کرد: کشور دارای منابع عظیم غیرنفتی و نیروهای انسانی بسیاری است که باید در قیامت در برابر این نعمت‌ها پاسخگو باشیم و با داشتن این منابع، وجود فقیر در جامعه تاسف‌بار است.
دولت قبل فعالیت‌های اقتصادی جدیدی را شروع کرد تا تمام مسیرهای تحریم را بخشکاند
مشاور حقوقی احمدی نژاد در دولت دهم با بیان اینکه دولت قبل تلنگری به احیای معادن زد و فعالیت‌های اقتصادی جدیدی را شروع کرد تا تمام مسیرهای تحریم را بخشکاند، گفت: مهم‌ترین رکن اشتغال، نیروی انسانی است که دولت قبل تلاش کرد با بهره‌گیری از استعدادهای انسانی و مواهب الهی، اقتصاد عظیمی در کنار کشاورزی در کشور فراهم کند.
جامعه مبتنی بر مکتب علوی از مطالبات نامشروع دشمنان تمکین نمی کند
الهام در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: شرم‌آور است که در برابر هجوم ظالمان و تحریم‌های ظالمانه دچار مشکلاتی شویم که دست‌ها را برای تسلیم بالا ببریم چراکه جامعه مبتنی بر مکتب علوی، هرگز به‌خاطر تحریم‌های ناعادلانه و غیرانسانی تسلیم نمی شود و از مطالبات نامشروع دشمنان تمکین نمی کند.
وی تمکین از مطالبات و خواسته های نامشروع دشمنان را به معنای حرکت نکردن بر میزان غدیر دانست و افزود: نمی‌شود برویم پیش کسانی که وجودشان به نگاه کردنی هم نمی ارزد، بگوییم گرسنه ایم و بیکار داریم.
سخنگوی سابق شورای نگهبان با تصریح اینکه دشمن به دنبال از بین بردن عزت و ارزش‌های اخلاقی در جامعه است و مانع انجام فعالیت‌های علمی می‌شود، گفت: وظیفه جامعه اسلامی است که راه های سلطه بیگانه را ببندد؛ شور این کار با شعار دادن ایجاد می‌شود اما تنها شعار کافی نیست و در این راستا باید حرکت بنیادی انجام شود.
نظام سلطه به اسم داعش و القاعده به منابع مالی کشورهای اسلامی چنگ می‌اندازد
الهام با بیان اینکه نظام سلطه به اسم داعش و القاعده به منابع مالی کشورهای اسلامی چنگ می‌اندازد و قصد دارد با تحریم و فشار نظامی بر کشورها مسلط شود، گفت: باید با همبستگی در جهت توسعه فرهنگ عدالت علوی در جامعه حرکت کنیم چراکه همبستگی برای استفاده از ظرفیت ها موجب پیشرفت کشور و مانع سلطه بیگانگان می‌شود.
دولت موظف است شرایط اشتغال را فراهم کند
وی ضمن تاکید بر اینکه دولت نباید به یک کارفرمای بزرگ تبدیل شود، اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال باید همه ظرفیت های مالی و انسانی کشور فعال شود و ظرفیت پنهانی وجود نداشته باشد که در این زمینه دولت موظف است امکانات و شرایط کار را در اختیار همه افراد که قادر به کار هستند، قرار دهد و این اقدام امروز از طریق برخی نهادهای خیریه انجام می‌شود.
بانک‌ها ثروت تحصیل شده از قرض مردم به بانک ها را به جامعه برگردانند
الهام بر ایجاد شغل از طریق تعاونی ها، وام های بدون بهره و راه های مشروع دیگر تاکید و اضافه کرد: بانک‌ها باید ثروت تحصیل شده از قرض مردم به بانک ها را به جامعه برگردانند و در جهت مصارف عمومی به کار گیرند.
سخنگوی دولت دهم با بیان اینکه بر اساس منطق علمی، باید ثروت در جهت تولید به کار گرفته شود، خاطرنشان کرد: در دولت قبل در بخش اقتصادی طرح بنگاه های کوچک زودبازده و در بخش مسکن، طرح مسکن مهر اجرا شد.
انقلاب اسلامی ریشه در اخلاص دارد
وی اصل 43 قانون اساسی را پایه اصل 44 خواند و بر لزوم توجه به آن تاکید و اظهار کرد: قانون اساسی در فصلی امور بنیادی اقتصادی برای برقراری عدالت را بیان کرده است که باید در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی مبنا قرار گیرد.
الهام ضمن تاکید بر حفظ نظام اسلامی که بیش از 30سال بهترین جوانان کشور پای آن جانفشانی کردند، گفت: اخلاص پایه موفقیت و توفیق در هر کاری است و انقلاب اسلامی ایران نیز ریشه در اخلاص داشته است بنابراین باید اقدامات نیکوکارانه را خالصانه انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار