در گفت و گو با پانا عنوان شد؛

مدیریت رسانه یعنی قدرت شکل دهی به افکار عمومی

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیا ست خارجی مجلس شواری اسلامی با بیان این مطلب که شگردهای خبری و تبلیغاتی می تواند واقعیت ها را متفاوت از آنچه که هستند نشان دهد، بیان داشت: رسانه ها می توانند موضوعی را در سکوت خبری قرار دهند و یا آن را آنطور که مایلند برجسته کنند.

کد مطلب: ۲۷۰۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد

نوذر شفیعی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی پانا با تاکید بر قدرت مانور غرب بر افکار عمومی با اتکا به قدرت رسانه اظهار کرد: رسانه ابزار قدرت است و کشوری که رسانه های بیشتری در دست داشته باشد بهتر می تواند به افکار عمومی شکل دهد.

وی ضمن بیان این که خوشبختانه همین ابزار امروزه در اختیار دیگران هم قرار گرفته، به صحبت های سه هفته پیش روحانی در سازمان ملل اشاره کرد و افزود:به عنوان مثال سخنان رئیس جمهور می توان به همان میزان در دنیا منعکس شود، البته آنقدر شگردهای خبری و تبلیغاتی وجود دارد که آنها می توانند آنجا که می خواهند موضوعی را در سکوت خبری قرار دهند و جایی که می خواهند برجسته اش کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در همین مثال ممکن است یک رسانه صندلی های خالی مجمع عمومی سازمان ملل را در زمان سخنرانی نتانیاهو اصلا نشان ندهد و رسانه دیگر روی دو صندلی سازمان ملل تمرکز کند و جلسه را پر از شنونده نمایش دهد.

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: رسانه که ابزار قدرتمندی در جامعه امروز است، در دستهای امریکا قرار دارد و به این طریق می توانند بر افکار عمومی بین المللی تاثر بگذارند. در این راستا ما هم باید تلاش کنیم و از فرصت هایی که پیش می آید استفاده کنیم. صحن سازمان های بین المللی یک فرصت است که به طور مستقیم از بلندگوهای مختلف خبری پخش می شود و این تریبون برای ما نیز وجود دارد. دوستان ما در جنبش عدم تعهد و در کشورهای جنوب رسانه های مختلفی دارند، که میتوان از آن استفاده کرد.

این استاد دانشگاه با بیان این مطلب که در خصوص مساله رژیم صهیونیستی کل جهان یک طرف بوده و ایران وفلسطین در طرف دیگر، عنوان کرد: با وجود این ایران توانسته در این زمینه تاثیرات خود را هم در حوزه عملی و هم در حوزه تبلیغاتی بگذارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار