اولین جلسه تخصصی آموزش مدارس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان/

پاشائی:سرمایه انسانی می تواند تمامی بحران ها را مدیریت کند

خبرگزاری پانا:به استناد بخشنامه ابلاغی مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی، اولین جلسه کارگروه تخصصی آموزش مدارس شورای هماهنگی مدیریت بحران درخانه معلم شماره 2 تبریز تشکیل شد.

کد مطلب: ۲۷۰۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این جلسه جعفر پاشائی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به عنوان رئیس کارگروه، ضمن بیان نقش ها و ضرورت های آموزش و دانش افزایی فرهنگیان، دانش آموزان و اولیاء مدارس در حوزه مدیریت بحران و پیشگیری از حوادث و سوانح گفت:در شرایط بحرانی، سرمایه انسانی به عنوان یکی از مهمترین سرمایه های ملی کشور می تواند تمامی بحران ها را مدیریت کند.

وی افزود، پس بر اساس این اصل مهم، بیشتر سرمایه گذاری ها باید در حوزه آموزش اتفاق بیفتد. چراکه سواد بیشتر مساوی است با فقر کمتر و توسعه بهتر و پایدارتر.

پاشایی در ادامه سخنان خود، با بیان این مطلب که آموزش یکی از مهمترین ابزارهای پیشگیری در بحران های اجتماعی، طبیعی و یا فیزیکی به شمار می رود، اشاره ای به بحران دریاچه ارومیه کرده و ورود به این بحث مهم و جدی را یکی از وظایف اصلی کارگروه برشمرد.

وی تاکید کرد که باید از ظرفیت آموزش و پرورش در جهت فرهنگ سازی در مدارس به منظور پشیگیری از مشکلات موجود در سطح استان در تمامی ابعاد استفاده گردد.

گفتنی است در حال حاضر 18 کارگروه در استان آذربایجان شرقی زیر نظر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، مستقر در استانداری متناسب با شرح وظایف تعریف شده، مشغول فعالیت می باشند که در این میان مسئولیت کارگروه تخصصی آموزش مدارس بر عهده اداره کل آموزش و پرورش، به ریاست مدیر کل می باشد.

کارگروه آموزش متشکل از 16 عضو می باشد که 12 عضو آن از نمایندگان نهادها و دستگاههای ذی ربط استان به شرح زیر می باشند:

1 ـ جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی

2 ـ صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی

3 ـ اداره کل نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی

4 ـ سپاه عاشورا ـ نیروی مقاومت بسیج استان آذربایجان شرقی

5 ـ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز

6 ـ اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی

7 ـ اداره کل هوا شناسی استان آذربایجان شرقی

8 ـ شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی

9 ـ سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی

10 ـ نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی

11 ـ سازمان بهزیستی استان آذربایجان شرقی

12 ـ مدیریت بحران شهرداری تبریز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار