رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

تولیدبیش از یک پنجم سیب زمینی کشور در استان اردبیل

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از یک پنجم سیب زمینی کشور در استان اردبیل تولید می شود.

کد مطلب: ۲۶۷۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، عدیل سروی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به توان بالای دشت اردبیل برای تولید سیب زمینی، افزود: باید با مدیریت‌های شایسته در این بخش تولید، بسته بندی، نگهداری، حمل و نقل به بهترین نحو ساماندهی شود .

وی با یادآوری اینکه بیش از یک پنجم سیب زمینی کشور در این استان تولید می‌شود، اضافه کرد: سالانه به طور متوسط 850 هزار تن سیب زمینی در استان اردبیل تولید می‌شود که متولیان تولید باید به صورت زنجیر وار در یک حلقه قرار بگیرند تا بدون هیچ وقفه‌ای و مانعی غده سیب زمینی بدون هیچ آفات و امراضی به دست مصرف کننده برسد .

سروی افزود: بید آفتی است که اگر به موقع با آن مبارزه نشود خسارات وارده توسط آن جبران ناپذیر می‌باشد .

وی با بیان اینکه در حوزه حفظ نباتات دستگاه‌های ذیربط باید بر مراکز عرضه سموم نظارت نمایند، خاطرنشان کرد: باید دست دلالان که به اسم سم فروش که سموم غیر استاندارد عرضه می کنند مستاصل شود .

سروی با یادآوری اینکه در حوزه سیب زمینی سه شاخص اساسی را باید جدی بگیریم، افزود: افزایش ظرفیت سردخانه‌های صنعتی برای نگهداری استاندارد سیب زمینی و افزایش صنایع تبدیلی و فرآوری سیب زمینی است که باید تقویت شود .

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: زمینه فراهم شده تا تولید بذر سیب زمینی را بیش از پیش ارتقاء دهیم و بتوانیم با عالی ترین کیفیت بذر هیبرید سیب زمینی را ارائه دهیم .

وی با اشاره به اینکه انحصار تولید بذر هیبرید کلزا به استان اختصاص یافته، گفت: امیدواریم در کوتاهترین مدت عالی ترین بذر سیب زمینی را تولید و از ورود بذور سیب زمینی آلوده به استان جلوگیری کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار