درآمد میلیاردی با دستکاری باسکول

خبرگزاری پانا: ماموران پلیس آگاهی گرمسار استان سمنان با توزین مجدد بار آهن آلات یك دستگاه كامیون، پرده از كلاهبرداری یك میلیارد ریالی برداشتند.

کد مطلب: ۲۶۶۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از سمنان، محمدرضا میرزایی گفت: با دریافت گزارشی مبنی بر كلاهبرداری از یك شركت آهن آلات در گرمسار، ماموران پلیس آگاهی این شهرستان مسئول رسیدگی به موضوع شدند .

فرمانده انتظامی استان سمنان ادامه داد: در تحقیقات تكمیلی پرونده مشخص شد فردی با خرید آهن آلات و دستكاری و تغییر در روش توزین آن، مقدار بار خودرو را كمتر از واقع درج و كلاهبرداری می كند .

وی به كنترل نامحسوس پلیس و تحت نظر قرار دادن مظنون اشاره و اضافه كرد: با هماهنگی مقام قضائی و پس از خرید بار توسط متهم و خروج كامیون از شركت، عملیات ضربتی پلیس آغاز و خودرو در مسیر تهران متوقف شد .

میرزایی به توزین مجدد كامیون در باسكول دیگری اشاره كرد و افزود: اختلاف فاحش و 10 تنی وزن بار خودرو نسبت به برگه توزین اولیه مهر تاییدی بر ظن ماموران پلیس بود .

به گفته سردار میرزایی خریدار آهن آلات و كارگر باسكول دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی گرمسار منتقل شدند .

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان این مطلب كه متهمان در ابتدا منكر هرگونه اقدام مجرمانه بودند، بیان داشت: با مشاهده اسناد و مدارك غیرقابل انكار پرونده، خریدار آهن آلات كه از اهالی استان های غرب كشور و ساكن تهران است، به كلاهبرداری 100 میلیون تومانی از شركت اعتراف كرد .

وی تصریح كرد: این كلاهبردار با همكاری كارگر افغانی باسكول و دستكاری در روش توزین بار خودروها اقدام به كلاهبرداری می كرد كه همراه پرونده تحویل دادسرا شدند .

محمدرضا میرزایی به عموم شهروندان به ویژه كارفرمایان و صاحبان شركت های صنعتی توصیه كرد: به هیچ وجه از افراد نامطمئن و تبعه افغانی فاقد مجوز و تاییدیه نیروی انتظامی در نگهبانی، سرایداری وكسب و كار خود استفاده نكنید و برای استخدام كارگر از طریق مجاری قانونی اقدام نمایید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار