معاون توانبخشی سازمان بهزیستی به پانا خبر داد؛

تسهیلات حمایتی از سالمندان/ اجرای طرح مراقبت از سالمندان در منزل

خبرگزاری پانا: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به برنامه های حمایتی برای سالمندان گفت: طرح مراقبت از سالمندان در منزل برای سالمندان تحت پوشش اجرا می شود.

کد مطلب: ۲۶۶۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد

یحیی سخنگویی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه سالمندان نیاز به برنامه ها و تسهیلات حمایتی دارد، گفت: با توجه به وضعیت سالمندان مراقبت از این افراد ضروری است و سازمان بهزیستی خدماتی را به سالمندان ارائه می دهد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه ارائه خدمات به سالمندان در طرح مراقبت از سالمندان در منزل نیز انجام می شود، گفت: 23 هزار سالمند تحت پوشش خدمات سازمان قرار گرفته اند که از این میزان بیش از هزار سالمند در طرح مراقبت از سالمندان در منزل تحت پوشش قرار گرفته اند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش می شود در طرح مراقبت از سالمندان در منزل تعداد افراد بیشتری تحت پوشش قرار بگیرند.
سخنگویی تصریح کرد: خدماتی که توسط سازمان بهزیستی به سالمندان ارائه می شود در بخش ویلچر، تجهیزات پزشکی، سمعک و سایر نیازهای سالمندان است که در اختیار افراد تحت پوشش قرار می گیرد.
این مقام مسئول در سازمان بهزیستی ادامه کرد: همچنین تکمیل اطلاعات آماری سالمندان تحت پوشش نیز در دستور کار قرار دارد تا بتوان در ارائه خدمات به این قشر بیشتر کمک شود اما در مجموع رویکرد ما گسترش مراکز نگه ‌داری سالمندان نیست بلکه سعی می شود افراد تحت پوشش طرح مراقبین در منزل قرار بگیرند.
به گفته معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، وظیفه بهزیستی حمایت و مراقبت از سالمندان است و تا حد توان به افراد محروم که از نظر معیشتی با مشکل مواجه هستند، کمک می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار