تخصیص اعتبار ویژه برای اتمام ساخت بندر صیادی زرآباد

خبرگزاری پانا: مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران از تخصیص 168 میلیارد ریال برای اتمام عملیات ساخت بندر صیادی زرآباد در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۲۶۶۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از مانا ، سید مصطفی بهشتیان گفت : از آنجا که بندر صیادی زرآباد نیز جز طرح احداث بنادر صیادی قرار گرفته است و بخش ویژه ای از اعتبارات احداث بنادر صیادی به بندر صیادی زرآباد تخصیص می یابد.
وی خاطرنشان کرد: این کار به منظوراتمام نهایی بندر صیادی زرآباد تا پایان سال جاری صورت خواهد گرفت.
بهشتیان یادآور شد: مدیریت بهره برداری و نگهداری بندر صیادی زرآباد پس از اتمام نهایی ساخت در سال جاری به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
ساخت بندر صیادی زرآباد واقع در استان سیستان و بلوچستان توسط گروه پیمانکار از سال 73 آغاز شده است .
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران افزود: پیش بینی می شد سال 88 این بندر به بهره برداری رسد که با پنج سال تاخیر ، امسال به اتمام خواهد رسید.
بهشتیان، آسفالت راه دسترسی و تکمیل لایروبی بندر صیادی زرآباد را از جمله پروژه های باقی مانده اعلام کرد.
به گفته وی،موج شکن به طول هزار و80 متر،اسکله به طول 170 متر ،لایروبی در 250 هزار مترمکعب ،محوطه سازی در 30 هزار متر مربع ،ساختمانهای پشتیبانی و سوله روی اسکله و راه دسترسی از بندر به گالک به طول 15 کیلومتر از ویژگی های کلی پروژه بندر صیادی زرآباد است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تصریح کرد:ظرفیت تخلیه صید بندر صیادی زرآباد به عنوان یکی از بزرگترین بنادر صیادی کشور سه هزار تن است.
به گفته بهشتیان، بندر صیادی زرآباد که بر اساس طرح جامع بنادر صیادی احداث شده است از بهترین بنادر صیادی کشور محسوب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار