مدیر کل اداره بهزیستی استان :

4/2درصد جمعیت استان را معلولان تشکیل می دهند/30 هزار معلول در استان از بیکاری رنج می برند

خبرگزاری پانا : مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: 4/2 درصد استان را معلولان شامل می شوند و با اینکه 3 هزار نفر از این معلولان تحصیل کرده هستند، 30 هزار نفر از آنها از معضل بیکاری رنج می برند.

کد مطلب: ۲۶۶۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر گزاری پانا به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان ، محسن ارشدزاده در نخستین همایش اشتغال، کارآفرینی و توانمندسازی معلولان، نابینایان و ناشنوایان استان با بیان اینکه 4/2 درصد جمعیت استان را معلولان تشکیل می دهند، اظهار کرد: 160 هزار نفر معلول جسمی، حرکتی، ذهنی نابیناو ناشنوا در استان وجود دارد که دارای حق و حقوق انسانی، اجتماعی و شهروندی برابر با سایر شهروندان می باشند.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان و دولتمردان باید امکانات جامعه را به طور مساوی و برابر با سایر شهروندان در اختیار معلولان قرار دهند، اعلام کرد: نباید به دلیل محدودیت های معلولان آنها را از امکانات اجتماعی محروم کنیم بلکه باید به آنها در جامعه توجه بیشتری شود.


وی با اشاره به مهم ترین چالش بهزیستی در خصوص معلولان خاطرنشان کرد: معضل مسکن و اشتغال یکی از مهم ترین چالش های این قشر محسوب می شود.

به گفته وی، 30 هزار از معلولان استان از معضل بیکاری رنج می برند و نزدیک به 10 درصد یعنی در حدود 3 هزار نفر آنها افرادی تحصیل کرده بوده و یک هزار و 500 نفر از معلولان استان در سامانه اشتغال بهزیستی ثبت نام کردند.


مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در خصوص اقدامات بهزیستی در جهت رفع معضل بیکاری معلولان گفت: برای توانمندسازی معلولان، بهزیستی، 3 درصدد سهمیه اشتغال معلولان را در اختیار آنها قرار داده است و اشتغال کارفرمایی، اشتغال خویش فرمایی با پرداخت حق بیمه کارفرما، اعطای تسهیلات اشتغال زایی از اهم اقدامات بهزیستی در جهت اشتغال زایی آنها بوده است.

وی با اشاره به اینکه بخش های غیر دولتی نیز باید زیر نظر بهزیستی 25 درصد اشتغال خود را در اختیار مددجویان بهزیستی قرار دهند، یادآور شد: بخش های دولتی دربکارگیری سهمیه 3 درصدی اشتغال معلولان عملکرد ضعیفی دارند، این دستگاه ها نباید در اعطای تسهیلات اشتغال زایی سلیقه ای عمل کنند.

وی برای رفع مشکلات اشتغال معلولان گفت: باید صندوق فرصت های شغلی و مرکز کاریابی ویژه اشتغال برای معلولان ایجاد شود و کارگروه ویژه اشتغال زایی در شورای اسلامی شهر تبریز تشکیل شود.

ارشدزاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی، قطبی صنعتی و اقتصادی است، باید صاحبان صنایع و مدیران برای حل مشکل بیکاری معلولان با جذب آنها در صنایع خود گامی عظیم بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار