در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

حیات دریای خزر به مخاطره افتاده است/ سرطانزا بودن آب دریای خزر تأیید نشده

خبرگزاری پانا: نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه درباره آلوده بودن و احتمال سرطانزا بودن آب دریای خزر گفت: دریای خزر به سمت بحرانی شدن پیش می رود اما موضوع سرطانزا بودن آب این دریا هنوز تایید نشده است.

کد مطلب: ۲۶۵۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد

سید هادی حسینی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان این مطلب اظهار داشت: اطلاعاتی که در رابطه با آلوده بودن دریای خزر منتشر شده باید بر مبنای مستندات باشد و بر پایه تحقیق باشد.

نماینده مردم قائم شهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته در این شکی نیست که ورود فاضلاب و پساب های صنعتی و کارخانجات به دریای خزر و عدم رعایت در این بخش، دریای خزر را با مشکلاتی روبرو کرده و موجب آلودگی آب دریا می شود اما اینکه آب خزر سرطانزا باشد نیاز به تحقیق دارد و باید از مرجع خود که محیط زیست است، اعلام شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از دیگر مشکلاتی که دریای خزر با آن روبروست مساله کاهش ورودی آب به دریاست به این معنا که در برخی مناطق سرچشمه ها از ورود آب به دریای خزر جلوگیری می شود و سدهایی که در برخی مناطق وجود دارد حیات دریای خزر را به مخاطره انداخته است.
حسینی تصریح کرد: باید اقدامات جدی برای حفظ دریای خزر انجام شود و نباید کاری کرد که بلای دریاچه ارومیه بر سر دریای خزر بیاید.
به گزارش پانا، عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس اخیرا در اظهار نظری درباره آلودگی بیش از حد دریای خزر و سمی شدن آبزیان از تدوین طرحی از سوی نمایندگان استان‌های شمالی کشور در مجلس برای مقابله با این بحران خبر داده و اعلام کرده که رسیدگی به وضعیت دریای خزر و مقابله با آلودگی‌های آن بارها محل مناقشه نمایندگان با مسئولان بوده اما متاسفانه تاکنون قدمی برای این مهم برداشته نشده است.
این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه ورود فاضلاب‌های صنعتی٬ شهری و همچنین سموم خارج از رده و منسوخ کشاورزی به دریا معضلی است که سلامت آب و آبزیان را به خطر انداخته است٬ گفت: نداشتن برنامه دقیق و منسجم از سوی مسئولان از جمله استانداری‌ها و همچنین وزارت کشور منجر به آلوده شدن دریای خزر شده که تهدیدی جدی برای سلامت افراد به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار