سخنگوی فراکسیون محیط زیست به پانا خبر داد؛

توزیع بنزین یورو4 در همه استان‌ها تا پایان امسال/ ارائه گزارش ادواری کیفیت هوا

خبرگزاری پانا: سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس درباره توزیع بنزین یورو 4 و کاهش آلودگی هوا گفت: در حال حاضر تنها پنج کلان شهر کشور از این نوع بنزین بهره مند هستند و قرار است تا پایان سال همه مناطق و استان های کشور از این مساله بهره مند شوند.

کد مطلب: ۲۶۵۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد

موید حسینی صدر در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان اینکه توزیع بنزین یورو 4 منجر به هوای سالم می شود، گفت: خوشبختانه در سال جاری وضعیت محیط زیست در نیمه نخست امسال از لحاظ کیفیت هوا و سالم بودن آن مطلوب تر از گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کرج، اراک، تبریز، اصفهان و تهران بنزین با استاندارد یورو 4 توزیع می شود، گفت: قرار است گزارش کیفیت هوا در پی توزیع این نوع بنزین به صورت ادواری به مجلس ارائه شود. البته می بینیم که امسال کیفیت هوا نسبت به سال قبل بهتر شده که این به دلیل توزع بنزین با این استاندارد و همچنین حذف بنزن از پالایشگاه هاست.
سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با تأکید بر اینکه دولت متعهد به اجرای طرح های کاهش آلودگی هوا است، تصریح کرد: در این راستا پایبندی واحدهای صنعتی به طرح های کاهش آلودگی هوا ضرورت دارد و دولت باید تسهیلات ویژه ای را برای رفع مشکلات این واحدها منظور کند.
وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال همه مناطق کشور از بنزین با استاندارد یورو4 بهره مند شوند.
براین اساس، با روی کار آمدن دولت یازدهم و ریاست معصومه ابتکار بر سازمان حفاظت محیط زیست، وضعیت آلودگی هوا و در پی آن بنزین توزیعی در کشور مورد بررسی قرار گرفت. بر این اساس مشخص شد بنزین توزیعی در کشور از نوع پتروشیمی است که در پی آن تولید بنزین پتروشیمی در کشور متوقف و قرار شد سازمان حفاظت محیط زیست آنالیز بنزین توزیعی را انجام دهد.
گفتنی است، دولت در 10 اردیبهشت ماه سال جاری تصویب کرد بنزین های توزیعی باید دارای استاندارد یورو 4 باشد و به وزارت نفت اعلام کرد اگر قرار است بنزین وارد شود باید با استاندارد یورو 4 باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار