دومین جشنواره و نمایشگاه ملی «گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران» برگزار می‌شود

خبرگزاری پانا: دومین جشنواره و نمایشگاه ملی «گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران»، هفتم تا دهم مهرماه در ۱۴ محور در مصلای تهران برپا خواهد شد.

کد مطلب: ۲۶۴۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دومین جشنواره و نمایشگاه ملی «گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران»، هفتم تا دهم مهرماه به همت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ۱۴ محور در مصلای تهران برپا خواهد شد.

محمود خدادوست، معاون طب سنتی وزارت بهداشت ضمن ارزشمند خواندن حرکت جدید برگزاری جشنواره‌های گیاهان دارویی و طب سنتی که در سال‌های اخیر از طرف ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی در حال هدایت است، گفت: با برگزاری این جشنواره‌ها در سطح کشوری، به نوعی، وضعیت موجود استفاده از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و طب سنتی در کشور تبیین می‌شود.

وی افزود: این جشنواره‌ها وضعیت موجود را معرفی می‌کنند و قابلیت‌ها را می‌شناسانند.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت ادامه داد: برگزاری این قبیل جشنواره‌ها در معرفی طب سنتی ایران و گیاهان دارویی و داروهای گیاهی به جامعه به طور عام و به جامعه پزشکی و دست‌اندرکاران حوزه سلامت به طور خاص کمک شایانی نموده و بستر بسیار خوبی را هم فراهم کرده که این امر نیز ادغام و ورود خدمات طب سنتی و مکمل را در نظام سلامت تسهیل می‌کند.

خدادوست با بیان این که با استفاده از این قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها می‌توانیم خودمان را با سرعت بیشتری به جایی که قانون به ما تکلیف کرده، برسانیم، افزود: در این راستا سعی می‌کنیم هر آنچه که در بضاعت و توانمان است، در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره یاری‌رسان باشیم.

بنابر این گزارش در بخش نمایشگاهی "دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران"، معاونت طب سنتی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌کنندگان در بخش سازمان‌های دولتی حضور خواهد یافت که علاوه ‌بر غرفه‌های دانشگاهی که معرفی محصولات دانشکده‌های طب سنتی و مراکز تحقیقاتی مرتبط را در بر خواهند داشت، غرفه‌های دیگری را نیز برای حضور در نمایشگاه در نظر گرفته است که از آن میان می‌توان به غرفه‌های کودکان، گردشگری سلامت و رادیو دانش اشاره کرد.

گفتنی است: فضایی در حدود 200 متر مربع نیز برای برپایی سلامتکده به معاونت طب سنتی وزارت بهداشت اختصاص یافته است که با حضور پزشکان متخصص دانشگاهی، خدمات مشاوره درمانی بر اساس اصول بهداشت و تندرستی در طب سنتی ایران به بازدیدکنندگان ارائه خواهد شد.

بنابر اعلام معاونت طب سنتی، در کنار برگزاری این جشنواره و نمایشگاه ملی، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی طب سنتی ویژه عموم و جامعه پزشکی نیز ترتیب داده شده است که دو کارگاه آن با عنوان‌های "خودمراقبتی و اصلاح سبک زندگی با آموزه‌های طب سنتی ایران" و "جایگاه طب سنتی در طب دنیا (ویژه پزشکان، داروسازان و پیراپزشکان)"، به ترتیب در روزهای دوشنبه هفتم و چهارشنبه نهم مهرماه با همکاری معاونت طب سنتی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار