یک مقام مسئول در وزارت علوم به پانا خبر داد؛

تعیین 4 سطح برای رتبه‌بندی دانشگاه‌های غیرانتفاعی/ ارتقای موسسات آموزش عالی 7 استان به دانشگاه

خبرگزاری پانا: مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم با اشاره به تعیین چهار سطح برای رتبه بندی دانشگاه های غیرانتفاعی در کشور گفت: بر اساس تعیین رتبه بندی دانشگاه های غیرانتفاعی قرار شد این موسسات طبق دسته بندی رتبه های الف تا د سطح بندی می شود.

کد مطلب: ۲۶۴۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد

کارن ابری نیا در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، اظهار داشت: یکی از تصمیماتی که برای رتبه بندی دانشگاه های غیرانتفاعی اخذ شده است تعیین شهریه موسسات بر اساس کیفیت است که قرار شده تا از سال آینده شهریه این دانشگاه ها تعیین و تکلیف شود.

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم ادامه داد: بر اساس تعیین رتبه بندی دانشگاه های غیرانتفاعی قرار شد این موسسات طبق دسته بندی رتبه های الف تا د سطح بندی می شود و این رتبه ها در سطح دانشگاه های غیرانتفاعی موثر خواهد بود.
وی با اشاره به اهداف رتبه بندی دانشگاه های غیرانتفاعی خاطرنشان کرد: با رتبه ‌بندی موسسات غیرانتفاعی میان این دانشگاه ها رقابت ایجاد می شود و باعث می شود تا دانشجویان نیز در این مرتبه سطح بندی شوند البته رتبه ‌بندی موسسات غیرانتفاعی هیچ تاثیری در خصوص ارزش‌ یابی مدارک ایجاد نمی ‌کند.
مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم در ادامه همچنین با اشاره به ارتقای سطح موسسات غیرانتفاعی به دانشگاه نیز گفت: هر موسسه ای که طبق ضوابط موجود به سطحی برسد که قابلیت تبدیل به دانشگاه را داشته باشد به این سطح ارتقا می یابد.
ابری نیا تصریح کرد: هم اکنون موسسات آموزش عالی غیر دولتی در استان های خراسان، قم، قزوین، تبریز، مازندران، گیلان و کرمانشاه در حال ارتقا به دانشگاه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار