بیمه تکمیلی 126 محیط‌بان جهت حفاظت از یوزپلنگ آسیایی

خبرگزاری پانا: 12 محیط بان نمونه کشوری که در زیستگاه‌های یوزپلنگ آسیایی فعالیت دارند، در روستای گردشگری رویین خراسان شمالی با حضور نماینده دفتر توسعه عمران سازمان ملل متحد در ایران تجلیل شدند.

کد مطلب: ۲۶۱۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دکتر مورالی- نماینده دفتر توسعه عمران سازمان ملل متحد در ایران، در مراسم تجلیل از محیط‌بانان نمونه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی، اظهار داشت: بالاخره سرتاسر کره زمین متوجه شدند که با تخریب محیط زیست به زیستگاه‌های حیات وحش و جمعیت گونه‌های جانوری چه آسیبی وارد شده است.

مورالی تصریح کرد: در ایران دو گونه ببر مازندران و شیر ایران کاملا منقرض شده‌اند، اما هنوز برای نجات یوزپلنگ آسیایی در ایران که زیستگاه‌های آن باقیمانده است، فرصت وجود دارد و خیلی دیر نشده است.
وی گفت: طی سال‌های اخیر با همکاری سازمان ملل متحد و ایران اقداماتی برای حفظ حیات یوز پلنگ آسیایی در ایران اجرا شد که با مطالعات انجام شده متوجه شدیم روند کاهش جمعیت این گونه جانوری متوقف شده و جمعیت آن روبه افزایش است.
مورالی اقدامات مسئولان اجرایی ایران، تلاش‌های محیط بانان و همچنین همکاری بیمه دانا را در این موفقیت بسیار حائز اهمیت برشمرد و از زحمات این گروه‌ها قدردانی کرد.
همچنین هومن جوکار مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه مراسم تجلیل از محیط‌بانان هر ساله برگزار می‌شود، عنوان کرد: امسال تصمیم گرفته شد که این مراسم در روستای گردشگری رویین خراسان شمالی برگزار شود.
جوکار خاطر نشان کرد: در طول یک سال گذشته 126 محیط‌بان در قالب اجرای پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی قرار گرفتند.
منصور حسینی معاون فنی شرکت بیمه دانا نیز در خصوص مشارکت این شرکت با پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی بیان کرد: این شرکت بیمه، 15 محیط بان را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه عمر انفرادی خود قرار داده است. این بیمه به مبلغ 50 میلیون ریال، هزینه‌های پزشکی این محیط بانان را تحت پوشش خود قرار داده است.
گفتنی است، در این مراسم از 12 محیط بان نمونه فعال در اجرای پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، اصفهان، یزد، سمنان و کرمان تجلیل شد و از سوی استاندار خراسان شمالی به هر یک از این محیط بانان مبلغ 10 میلیون ریال، از سوی موسسه آرمان، بن خرید لوازم خانگی و از سوی شرکت میراث پارسیان نیز هدایایی تقدیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار