مدیر كل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خبرداد:

برگزاری همایش بزرگ قرآنی یاوران ولایت/ فعالیت 6دبیرستان علوم و معارف صدرا در آذربایجان شرقی

خبرگزاری پانا: مدیر كل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری همایش بزرگ قرآنی یاوران ولایت در 22 شهریور خبر داد.

کد مطلب: ۲۵۷۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،حجت الاسلام حمید عظیمی در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش بزرگ قرآنی یاوران ولایت در استان خبر داد و اظهار داشت: این همایش بزرگترین و با عظمت ترین برنامه ای است که در سطح کشور تا به حال اجرا شده است.
وی افزود:10 هزار نفر از فعالان قرآنی که در ترم تابستانی موسسات و خانه های شهری و روستایی قرآن شرکت کرده بودند در این مراسم مورد تقدیر قرار می گیرند.
عظیمی در ادامه اظهار داشت: چهره های نمونه قرآنی که از لحاظ جسمانی و سنی در شرایط ویژه ای هستند نیز در این مراسم تجلیل خواهند شد.
مدیر كل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد:با توجه به این که در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم این همایش در جهت تقویت و ترویج پیام هشت سال دفاع مقدس و نقش قران در این پیروزی و انتقال پیام به نسل های بعدی برگزار می شود.
وی در ادامه تبلیغ و ترویج سبک زندگی اسلامی را که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را از اهداف دیگر این همایش عنوان کرد و گفت: همایش بزرگ قرآنی یاوران ولایت با حضور رئیس دارالقرآن کشور 22 شهرویر جاری در سالن پورشریفی برگزار می شود.
عظیمی در ادامه کل بودجه فرهنگی استان را 470 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که مسایل فرهنگی را مقدم بر مسایل اقتصادی می دانند ولی متاسفانه اعتبار پیش بینی شده برای حوزه فراهنگ ناچیز است و هزینه این همایش نیز از محل همین بودجه ناچیز پرداخت می شود.
مدیر كل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت:انتظار است که حداقل با توجه به تورم سالیانه، بودجه فرهنگی نیز افزایش یابد تا بتوانیم برنامه های پیش بینی شده را اجرا کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کتاب انقلاب ما قران است و اگر بخواهیم تمام مشکلات کشور در حوزه های فرهنگی، اقتصادی ، اجتماعی حل و درمان شود فقط با روی آوردن به قرآن امکان پذیر است.
وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی قرآن از مهجوریت خارج شد ولی پیام های این کتای آسمانی آن طور که باید و شاید در جامعه پیاده نشده و برای رسیدن به درجه مطلوب فاصله داریم.
مدیر كل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه تصریح کرد:سازمان تبیلغات اسلامی در بحث آموزش صحیح خوانی قرآن کریم از ابتدای سال تا کنون با 912 کلاس آموزشی بیش از 16 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.
این مقام مسئول اظهار داشت: 3 هزارو 215 دانش آموز و دانشجو در160 کلاس در قالب طرح 1448شرکت کردند که بیشتر از سهمیه اعلامی بود.
وی همچنین از فعالیت 117 خانه شهری و 193 خانه روستایی قرآن در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر در سطح استان مجموعا395 تشکل های قرآنی در حال فعالیت هستند.
عظیمی همچنین بر لزوم ورود علوم معارف اسلامی در نظام آموزشی کشور تاکید کرد و اظهار داشت:در حال حاضر 6دبیرستان علوم و معارف صدرا با 850 دانش آموز در استان آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار