امکان برقراری ارتباط رادیویی سه پایگاه امدادنجات در محور کرج- چالوس فراهم شد

خبرگزاری پانا: رئیس اداره ارتباطات رادیویی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: با نصب تکرار کننده رادیویی در مرتفع‌ترین نقطه پیست دیزین امکان برقراری ارتباط رادیویی بین سه پایگاه امداد نجات محور چالوس استان البرز فراهم شد.

کد مطلب: ۲۵۶۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، عبدالرسول حیدری با اشاره به نصب تکرارکننده رادیویی در قدیمی ترین پایگاه امداد و نجات استان البرز گفت: در مسیر ۸۵ کیلومتری کرج تا ورودی تونل کندوان سه پایگاه امداد و نجات وجود دارد که پیش از این امکان ارتباط رادیویی برای این سه پایگاه فراهم نبود.

وی افزود: پایگاه کندوان یکی از قدیمی ترین پایگاه‌هایی است که از ۲۸ سال پیش تاکنون فاقد ارتباطات رادیویی بود، برهمین اساس طی یک سال گذشته تکرار کننده رادیویی در مرتفع‌ترین نقطه پیست دیزین نصب و بصورت آزمایشی در شرایط سخت و دمای منفی ۲۰ درجه نصب شد تا اشکالات آن رصد و برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون با نصب این تکرارکننده امکان برقراری ارتباط رادیویی بین سه پایگاه امداد و نجات تونل ۵، شهرستانک و پایگاه تونل کندوان برقرار شده است که موجب ارایه امکانات کیفی تر می شود.

به گفته رییس اداره ارتباطات رادیویی سازمان امداد و نجات هلال احمر طبق اعلام سازمان راهداری حجم تردد وسایل نقلیه محور چالوس بطور متوسط در هفته به بیش از دو هزار تردد می‌رسد همچنین در سال گذشته ۶۰۰ حادثه در محور چالوس به وقوع پیوسته است.

وی تصریح کرد: این اتفاق در نوع خود بی‌نظیر بوده است و نه تنها از تاسیس این پایگاه‌ها هیچ گانه چنین امری محقق نشده است بلکه هیچ کدام از ارگانهای عملیاتی در این محمر چنین ارتباطی را نداشته‌اند.

رئیس اداره ارتباطات رادیویی سازمان امداد و نجات در ادامه با اشاره به افزایش تعداد فرکانس‌های VHF‌ اظهار کرد: با پیگیری‌های رئیس جمعیت و همکاری سازمان تنظیم مقررات رادیویی تعداد فرکانس‌ها از شش فرکانس به ۱۲ فرکانس افزایش یافته، همچنین طراحی جدید شبکه رادیویی VHF‌ در کشور نیز در دستور کار قرار گرفته که براین اساس تعداد تکرارکننده‌ها افزایش یافته و نقاط کور نیز تحت پوشش داده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار