فعالیت کشتیرانی جمهوری اسلامی با بیش از 180 نمایندگی در سراسر دنیا

خبرگزاری پانا: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سال 88 به صورت هلدینگ درآمد و هم اکنون با 22 شرکت تابعه و بیش از 180 نمایندگی در سراسر دنیا به فعالیت های حمل و نقل دریایی ادامه می دهد.

کد مطلب: ۲۵۶۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از مانا ، معاون مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ارائه گزارش افزایش سرمایه در جلسه مجمع عمومی فوق العاده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت : در حال حاضر ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با 148 فروند انواع کشتی فله بر، کانتینر بر، کالای عمومی ، چند منظور ، رو- رو و مسافری و مجموع ظرفیت 5 میلیون و 355 هزار و 111 DWT و 115 هزار و 366 TEU کانتینر به همراه 9 فروند انواع شناورخدماتی دارای 157 فروند شناور با ظرفیت 5 میلیون و 337 هزار و 848 DWT است.
در این مجمع ، سرمایه این شرکت از10 هزار میلیارد ریال به مبلغ 16.393 میلیارد ریال با اکثریت آراء به تصویب رسید.
در جلسه مجمع عمومی فوق العاده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز با حضور 96.5 درصد سهامداران این شرکت برگزار شد ، ناصر آدابی ادامه داد : شرکت های حمل فله، حمل کانتینری، مدیریت کشتی و تامین نیرو چهار شرکت بدنه اصلی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود که از سال 88 از بدنه اصلی مجموعه کشتیرانی جدا شد و به صورت شرکت های مستقل فعالیت می کند.
معاون مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی در ادامه با اشاره به محدودیت های دوران تحریم ها گفت: این شرکت توانست در سالهای سخت تحریم با ایجاد شرکت هایی در حوزه فعالیت سوخت رسانی ، بازرگانی و بندری تا حدودی مشکلات خود را پشت سر گذارد.
وی تاکید کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پس از پشت سر گذاردن سالهای سخت تحریم و بحران اقتصاد جهانی ، خوشبختانه توانست در سال 92-93 با گسترش فعالیت خود در حوزه حمل کانتینر و سایر خدمات دریایی تحریم ها را به فرصت تبدیل و زیان انباشته سال های قبل را به سود قابل توجهی در سال جاری تغییر دهد.
آدابی گفت: این افزایش سرمایه در این مرحله ازمحل دارایی های ثابت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخش زمین و ساختمان انجام و در مرحله بعدی در بخش کانتینر ها انجام خواهد شد که دوباره به ایجاد مقدمات لازم از جمله گزارش حسابرسی و تایید بورس نیاز دارد.
معاون مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت : با توجه به این موارد و اطلاعات حاصل از جداول مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها شرکت ، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سرمایه خود را به میزان 6 هزار و 393 میلیارد ریال از مبلغ 10 هزار میلیارد ریال به 16.393هزار میلیارد ریال از محل تجدید افزایش دارایی افزایش می دهد.
آدابی با بیان اینکه افزایش سرمایه حدود 64 درصدی با توجه به تایید سازمان بورس اوراق بهادار در دستور کار این مجمع قرار دارد ، گفت : سهام شرکت با احتساب افزایش سرمایه به 16 هزار و 393 میلیارد ریال معادل 16 هزار و 393 میلیون سهم یک هزار ریالی خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار